pl   en             
 
Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

Akademia Food-Lex, 29-30 maja 2025 r.
Food Lex
 

  - kwartalnik prawa żywnościowego

Pobierz bezpłatny egzemplarz

Food-Lex

30.03.2020


Spis opublikowanych artykułów

Food-Lex

06.12.2024


Rozporządzenie nr 2025/40 w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Jak zmieni się świat opakowań w UE?

Rozporządzenie nr 2025/40 (PPWR) odnosi się do wszystkich opakowań wprowadzanych do obrotu w Unii oraz do wszystkich odpadów opakowaniowych, niezależnie od rodzaju opakowania lub zastosowanego materiału.

28.04.2025


Rozstrzyganie sporów w ramach WTO w świetle współczesnego prawa międzynarodowego

System rozstrzygania sporów przyjęty w Światowej Organizacji Handlu ma istotne znaczenie dla rozwoju handlu międzynarodowego. Jego ostatecznym celem jest doprowadzenie do zgodności postępowania państw z przyjętymi przez nie zobowiązaniami.

22.04.2025


Najważniejsze zasady dotyczące zatrudniania cudzoziemców w Polsce z uwzględnieniem ostatnich zmian w przepisach

Liczba zatrudnionych cudzoziemców w Polsce stale rośnie, a na rynku pracy jest ich już ponad milion. Według badań Głównego Urzędu Statystycznego udział cudzoziemców w ogólnej liczbie wykonujących pracę w Polsce wyniósł w lipcu 2024 r. 6,8%.

22.04.2025


47. Sesja Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO/WHO

W Genewie, od 24 do 30 listopada 2024 r., odbyła się 47. Sesja Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO/WHO (KKŻ) – najważniejszej międzyrządowej organizacji standaryzacji żywności.

16.04.2025


więcej aktualności

Wiadomości

 Fakty i mity o żywności i żywieniu

Poznaj superfood, które pobudzi twój umysł jesienią

Kawa, obok herbaty i wody, należy do najpopularniejszych napojów na świecie. Pijemy jej tak dużo, że gdyby ustawić wzdłuż równika 2 miliardy filiżanek – tyle, ile konsumujemy każdego dnia[ii] – cztery razy okrążyłyby Ziemię! Ta sława ma swoją cenę – wiąże się z wieloma mitami, zw...

25.10.2024


Zdrowotna dezinformacja w sieci

Z opublikowanego w 2022 roku raportu Fundacji Digital Poland „Dezinformacja oczami Polaków” wynika, że zdrowie jest drugim co do wielkości (po klimacie i energii) obszarem objętym dezinformacją w polskim internecie.

09.02.2024


Rekomendacje dot. spożycia tłuszczów w „Zaleceniach żywieniowych w nadciśnieniu tętniczym”

Jeśli chodzi o roślinne produkty do smarowania pieczywa, mamy wspaniałą końcówkę roku! Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej wraz z Narodowym Instytutem Zdrowia Publicznego PZH - PIB wydały właśnie e-book „Zalecenia żywieniowe w nadciśnieniu tętniczym”, w którym przekazują m.in. porady...

21.12.2023


Nordyckie Zalecenia Żywieniowe

Nordyckie Zalecenia Żywieniowe promują dietę dobrą dla planety.

18.12.2023

więcej aktualności

Relacja z konferencji „Opakowania środków spoż...

W dniu 21 listopada 2024 r. w Warszawie odbyła się konferencja zorganizowana przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców oraz kwartalnik „Food-Lex” pt. „Opakowania środków spożywczych – kwestie istotne dla przedsiębiorców”. Partnerami konferencji były firmy Basell Orlen Polyolefins Sprzedaż Sp. z o.o. oraz CDM Sp. z o.o.
więcej

Relacja z konferencji PFPŻ ZP pt.: „Produkcja ...

W dniu 16 listopada 2023 r. odbyła się konferencja „Produkcja i dystrybucja żywności – kwestie istotne dla przedsiębiorców” zorganizowana przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców (PFPŻ ZP) oraz kwartalnik „Food-Lex”.
więcej

Relacja z konferencji PFPŻ ZP pt.: „Biogazowni...

W dniu 25 października 2023 r. odbyła się konferencja pt.: „Biogazownie szansą rozwoju dla sektora przetwórstwa rolno-spożywczego” zorganizowana przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców (PFPŻ ZP) oraz kwartalnik „Food-Lex”.
więcej

Wiadomości z firm

Colian łączy siły z Gubor Schokoladen - niecodzienna fuzja na rynku słodyczy

Colian wspólnie z Gubor Schokoladen otwiera nowy rozdział w historii europejskiego rynku słodyczy. Dwie cenione firmy rodzinne łączą siły, by razem realizować strategię zrównoważonego wzrostu oraz budować przewagi konkurencyjne na rynkach międzynarodowych. Fuzja tak znaczących graczy oznacza wzaje...

06.05.2025



Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej: w trosce o uśmiech, który zmienia życie

20 marca obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej. To dobry moment, aby przypomnieć, że zdrowie jamy ustnej ma znaczący wpływ na nasze codzienne życie i ogólną kondycję organizmu. Badania Światowej Organizacji Zdrowia wskazują, że aż 3,5 miliarda ludzi na świecie zmaga się z chorobami ja...

18.03.2025



Chcesz zobaczyć, jak firmy z sektora spożywczego i tworzyw sztucznych wdrażają rozwiązania cyrkularne? Weź udział w wizycie studyjnej!

Już 20 marca odbędzie się wizyta, podczas której będzie można odwiedzić innowacyjne przedsiębiorstwa działające w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym: Desch IPP Sp. z o.o. z Bytomia i Flora Food Group BV z Katowic. Wydarzenie to stanowi także doskonałą okazją do networkingu, nawiązania nowych ...

04.03.2025



GORDON RAMSAY we współpracy z marką “RAMA” pokazuje jak urozmaicić gotowanie i pieczenie

Światowej sławy szef kuchni i „Rama” łączą siły i udowadniają, że nigdy nie jest za późno na wypróbowanie czegoś nowego w domowej kuchni.

05.02.2025



Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu, pomimo, że wciąż się jej boją – zaskakujące wyniki badania Flora Food Group

Zaledwie 29% Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49% respondentów wskazuje, że produkcja żywności wpływa na zmianę klimatu, ale zdecydowana większość podczas zakupów kieruje się ceną. Raport Flora Food Group i IBRiS z 20...

05.02.2025



Mondelez Polska w gronie najlepszych pracodawców

Mondelez Polska po raz czwarty z rzędu zdobył certyfikat TOP Employer i znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w Polsce. Producent znanych i uwielbianych przez konsumentów przekąsek, takich jak Milka, Oreo, Prince Polo, Delicje i 7Days, stale pracuje nad tworzeniem przyjaznego miejsca pracy....

22.01.2025



więcej aktualności

Nestlé opatentowało 70% ciemną czekoladę wyprodukowaną wyłącznie z owocu kakaowca i bez dodatku cukru

Nestlé stworzyło unikatową recepturę czekolady – w całości z owocu kakao. Jej jedynymi składnikami są nasiona i miazga. Do czekolady nie dodano żadnego cukru rafinowanego. Tym samym firma potwierdza swoją pozycję lidera w kategorii słodyczy, tworząc nowe produkty, oparte na naturalnych skład...

22.07.2019



Od praktykanta do pracownika Nestlé, czyli przepis na karierę u światowego producenta żywności

Szczypta ambicji, łyżka inteligencji, szklanka pracowitości i otwartości na zdobywanie nowych doświadczeń zawodowych. Wszystko razem wymieszać aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Odłożyć aż do wyrośnięcia. Oto prosty przepis jak z praktykanta stać się pracownikiem w wymarzonej firmie. Przedst...

12.07.2016



700 tabliczek czekolady może pomóc zaoszczędzić setki ton opakowań. Nestlé chce produkować 100000 ton opakowań mniej do 2017 r.

Firma Nestlé w swoim szwajcarskim laboratorium przeprowadziła niedawno wyjątkowe badania. Wzięła pod lupę 700 tabliczek czekolady, poddając je rozmaitym testom mierzącym wpływ wilgoci, tlenu i światła na produkt. Badanie pozwoli dobrać optymalne opakowania i daty ważności produktów. Do 2017 roku N...

12.01.2016



Rzeszowskie centrum badawcze Nestlé kontynuuje rozwój

Dzisiejszy przemysł spożywczy nie mógłby istnieć bez nowoczesnych laboratoriów kontrolujących i potwierdzających bezpieczeństwo oraz skład produktów. Jedno z najnowocześniejszych centrów badawczych w Europie należące do Nestlé Polska S.A. działające w Rzeszowie regularnie zwiększa liczbę wykonywan...

12.01.2016



Nestlé i EpiGen badają wpływ diety matki na zdrowie i geny dziecka

To pierwsza tego typu kliniczna próba, podczas której Centrum Badawcze Nestlé przeanalizuje czy spożywanie określonej mieszanki składników odżywczych i probiotyków w trakcie i przed ciążą może wpłynąć na poprawę jakości zdrowia matek i ich dzieci. Badania te są pierwszym wspólnym projektem Centrum...

31.07.2015



Rozstrzygnięcie konkursu na program grantów naukowych PFPŻ ZP!

Mamy przyjemność poinformować, że Komisja Konkursowa dokonała oceny wniosków nadesłanych w ramach programu grantów naukowych PFPŻ ZP w roku akademickim 2014/2015.

20.05.2015



więcej aktualności

Maciej Tomaszewski nowym Dyrektorem Generalnym w Hochland Polska

Z początkiem października Maciej Tomaszewski dołączy do Hochland Polska (właściciel takich marek, jak Almette, Valbon) obejmując stanowisko dyrektora generalnego. Zastąpi Piotra Knauera, który z końcem roku przechodzi na emeryturę.

29.08.2022



Mondelēz International raportuje postępy w realizacji celów zrównoważonego rozwoju

• 91% pszenicy potrzebnej do produkcji ciastek na terenie Europy pochodzi z upraw objętych programem Harmony. • 75% kakao pochodzi z upraw objętych programem Cocoa Life. • 100% wykorzystywanego oleju palmowego posiada certyfikat RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil). R...

27.06.2022



Co czwarty Polak sięga dziś po produkty roślinne, ich rynek rozwija się w rekordowym tempie, a za pięć lat może być trzykrotnie większy

Już co czwarty konsument w Polsce regularnie sięga po produkty roślinne [1], a ich rynek rozszerza się w rekordowym tempie 40 proc. rocznie [2]. Wybierając żywność, coraz częściej kierujemy się nie tylko ceną, smakiem czy korzyściami zdrowotnymi, ale również jej wpływem na środowisko. „W tej...

12.05.2022



Almette Chroni Łąki - rusza kolejna edycja 2022

W ubiegłym roku rozpoczęto program „Almette Chroni Łąki”. Kolejna edycja wystartowała w kwietniu, kiedy to obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi. Tegoroczne hasło - Inwestujemy w naszą planetę – zainspirowało organizatorów programu „Almette Chroni Łąki” do sian...

06.05.2022



Almette Bez Laktozy – BEST PRODUCT 2021!

Almette Bez Laktozy zajął 1. miejsce kategoria FOOD w plebiscycie BEST PRODUCT 2021 organizowanym przez portal Ofeminin.pl. Według testerek jest „Absolutnie pyszny”, ma „Jakość na medal” i zasługuje na słowa „Kupię go ponownie”. Serki z tej linii powstają na baz...

05.04.2022



ŻYWIEC ZDRÓJ I GMINA JELEŚNIA POWOŁUJĄ FUNDUSZ WODNY

W ciągu najbliższych 4 lat firma dofinansuje inwestycje związane z rozwojem gminnej sieci wodociągowej, aby zwiększyć dostęp do wody dla mieszkańców Gminy Jeleśnia - dofinansowanie to wyniesie 2 mln zł. Porozumienie o podpisaniu Funduszu podpisali Wójt Gminy Jeleśnia - Anna Wasilewska oraz Dyrekto...

24.02.2022



więcej aktualności

„Dwa to więcej niż jeden” – Twix rusza z nową platformą komunikacyjną

Globalna kampania „Dwa to więcej niż jeden” („Two is more than one”) marki Twix ruszyła w Polsce. Nowa platforma komunikacyjna skupia się na celebrowaniu radości z posiadania wszystkiego – bo Twix oferuje coś dobrego, i to razy dwa, nawiązując do unikalnej formy dwóch...

12.05.2025



José Mourinho, Aitana Bonmatí oraz Bukayo Saka w nowej kampanii Snickers®

Wystartowała najnowsza odsłona kampanii Snickers® „Wypadasz z gry?”, do której zostały zaangażowane znane osobistości ze świata piłki nożnej: José Mourinho, Aitana Bonmatí oraz Bukayo Saka. Marka nawiązuje do pozycjonowania „Głodny nie jesteś sobą”, tym razem prezentuj...

08.05.2025



ŻYJ BEZ OBAW - najnowsza kampania ProActiv

Największa dotychczas kampania marketingowa marki ProActiv ŻYJ BEZ OBAW ma na celu zwiększenie świadomości na temat wysokiego poziomu cholesterolu. Jednocześnie pokazuje, że zawierająca sterole roślinne ProActiv może być pomocna w walce z tym problemem*. W swoich działaniach ta innowacyjna marka F...

07.05.2025



Polacy zdecydowali - sernik królem wielkanocnego stołu 2025

Już od kilku lat, tuż przed świętami, w sondażu zainicjowanym przez markę KASIA Polacy wybierają swoje ulubione wielkanocne ciasto. W tym roku, już drugi raz z rzędu, zwycięzcą jest sernik! W rankingu ulubionych wielkanocnych ciast 2025 tuż za sernikiem plasuje się babka, a podium zamyka mazurek. ...

16.04.2025



Daj się ponieść z Airwaves – ruszyła nowa kampania marki 

Airwaves, marka bezcukrowych gum do żucia z portfolio Mars, odświeża wygląd i pozycjonowanie, prezentując inspirowaną opiniami fanów zintegrowaną kampanię reklamową. W ramach kampanii „Daj się ponieść z Airwaves” („Ride The Airwaves”) marka zaprasza konsumentów na intensywn...

14.04.2025



Young Leosia ponownie łączy siły z Orbit® Refreshers

Artystka młodego pokolenia kontynuuje współpracę z marką Orbit® Refreshers. Od 7 kwietnia Young Leosię będzie można zobaczyć w nowej kampanii reklamowej, w której namawia by „poczuć moc smaku”.

07.04.2025



więcej aktualności

Znakowanie - pl Reklama skierowana do dzieci 10.08.2015
 
Znakowanie - eu ABC Magazynowania
 
Centrum Polubnego Rozwiązywania Sporów Dot. Żywności Sektorowa Rada ds. Kompetencji

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij