Mondelēz International raportuje postępy w realizacji celów zrównoważonego rozwoju• 91% pszenicy potrzebnej do produkcji ciastek na terenie Europy pochodzi z upraw objętych programem Harmony.
• 75% kakao pochodzi z upraw objętych programem Cocoa Life.
• 100% wykorzystywanego oleju palmowego posiada certyfikat RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil).
• 95% wszystkich opakowań nadaje się do recyklingu.Mondelēz International, producent
takich marek jak Milka, Oreo, belVita, Delicje, czy Prince Polo, opublikował coroczny
raport „Snacking Made Right”.Podsumował w nim stan realizacji celów ESG
·
pozyskiwanie surowców w zrównoważony sposób,
·
recykling opakowań,
·
przeciwdziałanie zmianom klimatycznym,
· promowanie różnorodności i inicjatyw na
rzecz konsumentów i społeczności lokalnych.
Zrównoważony rozwój od dawna jest częścią naszej strategii wzrostu.
Nieustannie pracujemy nad stworzeniem bardziej odpowiedzialnej firmy
przekąskowej. Jestem dumny z postępów, jakie poczyniliśmy w realizacji
ambitnych celów ESG. Są one niezbędne do osiągnięcia długofalowego sukcesu
naszego biznesu, ale też pomagają w mierzeniu się z wieloma kluczowymi
wyzwaniami, przed jakimi stoi świat – podkreśla Dirk Van de Put, Prezes i Dyrektor
Generalny Mondelēz International.
Istotny postęp odnotowano m.in. w
następujących obszarach:
· 75% (+7% od 2020) ziaren kakaowca wykorzystywanych
do produkcji czekolady marek Mondelez pochodzi z upraw objętych programem Cocoa
Life. To rozwijany od 10 lat i największy na
świecie program pozyskiwania kakao w sposób odpowiedzialny. Uczestniczy w nim
już blisko 210 000 farmerów. Firma postawiła sobie za cel, by do 2025 r.
zaopatrywać się w kakao pochodzące wyłącznie z upraw Cocoa Life.
· 91% (+15% od 2020) pszenicy na mąkę do wypieku
ciastek na terenie Europy pozyskiwane jest w ramach karty Harmony. Określa ona zasady zrównoważonej uprawy
pszenicy, w tym poszanowania dla zasobów wodnych, gleby, ograniczenia emisji
dwutlenku węgla i zachowania bioróżnorodności wokół pól. Firma planuje, by na
koniec 2022 r. europejskie zakłady korzystały wyłącznie z pszenicy Harmony.
· 100% (od 2014 r.) oleju palmowego pochodzi
od dostawców objętych planem zrównoważonego pozyskiwania oleju palmowego (ang. RSPO – Roundtable on Sustainable Palm Oil).
· 21% (licząc od poziomu z 2018 r.) wyniosła redukcja
emisji CO2 w całej działalności produkcyjnej.
· 32% (+9% od 2020 r.) całkowitej energii
elektrycznej wykorzystywanej we własnej działalności firmy pochodzi ze źródeł
odnawialnych.
· 95% (+1% od 2020 r.) wszystkich opakowań nadaje się
do recyklingu.
Jak
podkreśla Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający Mondelez
na Polskę i kraje bałtyckie: – Raport Snacking Made Right jest najlepszym potwierdzeniem, że „odpowiednie
przekąski, we właściwym czasie, wyprodukowane w odpowiedzialny sposób”, o
których mówimy w misji Mondelez, przekładają się na wymierne działania. Jesteśmy
największą firmą przekąskową w Polsce. Mamy tu aż osiem zakładów produkcyjnych. Polski konsument, kupując
czekoladę Milka, widzi na opakowaniu znak Cocoa Life, a na
paczce Delicji czy ciastek San – znak Harmony. Cieszę się, że możemy oferować produkty nie tylko smaczne i
wysokiej jakości, ale też wyprodukowane w poczuciu odpowiedzialności za
środowisko i społeczności lokalne.
O
Mondelēz International
Mondelēz
International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w
kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w
wysokości około 29 miliardów USD w 2021 r., zachęca ludzi w 150 krajach na
całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel
kultowych marek, takich jak ciastka Oreo,
belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy
Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek
na świecie. Mondelēz International
jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability
Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na
Twitterze www.twitter.com/MDLZ.
O Mondelez
Polska
Mondelez Polska jest wiodącą firmą
branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 30 lat. Zatrudnia ponad 4600
pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce. Bogata oferta firmy
obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki
Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San,
Łakotki oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz
International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
O programie Cocoa Life
Cocoa
Life to globalny program Mondelēz International na rzecz zrównoważonego rozwoju
upraw kakao. Inicjatywa służy przede wszystkim kompleksowemu wsparciu plantatorów
kakao i ich społeczności w mierzeniu się z wyzwaniami takimi jak zmiana
klimatu, nierówność płci, ubóstwo i praca dzieci. Cocoa Life wspiera rolników z
sześciu krajów, gdzie uprawia się kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej,
Indonezji, Dominikanie, Indiach i Brazylii. Działania te są prowadzone we
współpracy z organizacjami pozarządowymi, rządami, partnerami, farmerami i
innymi podmiotami. Ich celem jest opracowanie systemowych rozwiązań, które
przekształcą uprawę kakao w bardziej zrównoważony biznes, wzmocnią społeczności
oraz pozwolą chronić lasy i przywracać je do stanu pierwotnego. Więcej
informacji na stronie: www.cocoalife.org.
O
programie Harmony
Harmony to realizowany od 12 lat program, który ma na
celu wspieranie zrównoważonej uprawy pszenicy. Jest to inicjatywa europejska
tworzona przez Mondelez we współpracy z organizacjami pozarządowymi,
specjalistami w zakresie ochrony środowiska oraz towarzystwami naukowymi. Program
łączy wszystkich uczestników łańcucha dostaw – rolników, spółdzielnie rolnicze
i młyny. Szczególną rolę odgrywają w nim rolnicy, którzy w swoich uprawach
ograniczają ilość zużywanej wody, emisję gazów cieplarnianych, dbają o jakość
gleby oraz ochronę bioróżnorodności. Więcej informacji na stronie:
http://www.harmony.info.
Mondelez Polska
za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food);
Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii
Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem
Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek
Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).