Marki spożywcze wśród najchętniej rekomendowanych przez PolakówFirma MillwardBrown SMG/KRC przeprowadziła w 30 krajach badania marek cieszących się największym zaufaniem i gotowością konsumentów do rekomendacji innym. Marką z najwyższym indeksem TrustR w kategorii produktów żywnościowych w Polsce okazała się marka Tymbark (wskaźnik TrustR: 119)
TrustR to nowy wskaźnik wspomagający zrozumienie i wzmacnianie więzi między konsumentem i marką. Jest on obliczany na podstawie odpowiedzi konsumentów na pytania: "Na ile wiarygodna jest ta marka?" oraz "Czy był(a)by Pan(i) skłonny(a) zarekomendować tę markę?". Wyniki są przedstawiane w postaci indeksów i wspólnie tworzą złożony wskaźnik TrustR. Średni wynik wynosi 100, a wszystko, co przekracza poziom 105, można uznać za korzystne dla marki.
W czołowej dziesiątce rankingu znalazły się dwie marki telefonów komórkowych, cztery - samochodów i aż pięć - produktów spożywczych (Tymbark - TrustR 119, Hortex - 113, Wedel - 113, Żywiec - 112, Coca-Cola - 112).
Wyniki badań i analiz zostały zebrane w nowym raporcie zatytułowanym Beyond Trust: Engaging Consumers in the Post-Recession World. W 22 badanych krajach okazało się, że marka mająca najwyższy wskaźnik TrustR była kupowana niemal siedem razy częściej, a jej więź z konsumentem była dziesięć razy silniejsza niż wartości średnie.
(źródło: Wirtualne Media, www.agrotrendy.pl, HBN.pl, MediaRun.pl)
pełna lista aktualności
|