Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Czas na zagraniczne przejęcia
Możliwości rozwój w kraju są coraz mniejsze, dlatego też producenci będą szukać innych sposobów umacniania swojej pozycji.

- To jest ten etap, gdy polscy przedsiębiorcy dostrzegają, że dalszy organiczny rozwój eksportu nie przyniesie dwucyfrowej dynamiki. Budowanie nowych marek na rozwiniętych rynkach jest kosztowne i długotrwałe, więc logicznym krokiem jest akwizycja w kraju docelowej ekspansji - komentuje Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ ZP).

 

Podkreśla, że Polacy wcale nie muszą rozglądać się za dużymi firmami. Jego zdaniem, wystarczy marka ciesząca się prestiżem na poziomie lokalnym, która będzie podstawą do zbudowania marki europejskiej. - Wcześniej spożywcy byli skupieni na umacnianiu pozycji w kraju, potem na rozwoju eksportu. W tym czasie akumulowali kapitał, który pozwoli na kolejny etap, czyli zagraniczne przejęcia. Jest to tym bardziej ważne, że rynek wewnętrzny nie rośnie - uważa dyrektor generalny PFPŻ. Zdaniem Andrzeja Gantnera, akwizycji można spodziewać się m.in. w branży cukierniczej i mleczarskiej.

 

Źródło: Puls Biznesu, PFPŻ ZP 5.11.2015



Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij