Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Sieci handlowe walczą o większy koszyk zakupowy
Żywność tanieje, przychody sieci handlowych się kurczą. Sklepy chcą, aby klient zaczął wkładać więcej do koszyka.

Z danych GUS wynika, że ceny żywności obniżyły się w czerwcu br. w porównaniu z majem o 0,3 proc. Najbardziej potaniał cukier, owoce, ale też m.in. tłuszcze zwierzęce, ryż, czy pieczywo.


Sieci handlowe próbują podnieść wartość koszyka. A to najłatwiej osiągnąć sprzedając klientowi rzeczy, których zazwyczaj nie kupuje. Z tego powodu kilka lat temu dyskonty mocno weszły w wina. Inne sposoby to np. zestawy albo wielopaki, czy wprowadzenie oferty produktów tematycznych. Po co sklepy idą w kuchnię etniczną? To sposób aby klient kupił więcej niż planuje, czyli jak to się określa w handlowym slangu: próba podniesienia wartości koszyka. A to najłatwiej osiągnąć, sprzedając klientowi rzeczy, których zazwyczaj nie kupuje.


Można się spodziewać poszerzenia oferty sklepów, a przede wszystkim pojawienia się produktów ze średniej półki oraz marek własnych aspirujących do premium. Dlaczego? Bo na nich można zarobić więcej - są na nich wyższe marże.


Inne testowane sposoby na rozepchanie koszyka to np. zestawy albo wielopaki.


(Źródło: Portalspożywczy.pl za PAP / Gazeta Wyborcza).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij