Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Maspex rozwija się w Rumunii
Rynek rumuński jest drugim, po Polsce, najważniejszym rynkiem dla Grupy Maspex. W tym roku spółka zakupiła w Rumunii firmę produkującą krakersy i precle. Plany na kolejne lata to dalsze umacnianie pozycji w Rumunii, jak również w Bułgarii, zarówno w segmencie produktów instant, jak również soków, nektarów i napojów.

- Naszym pierwszym i najważniejszym rynkiem jest Polska, a drugim - Rumunia. Jest to proporcjonalne do populacji ludności w tych krajach (38 vs. 20 milionów) - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu.


Jak podkreśla, pozycję na rynku rumuńskim Maspex budował od zera. - Tymbark Maspex Romania jest obecna na rynku rumuńskim od 1996 roku. Obecnie to jeden z największych polskich inwestorów w tym kraju. Tymbark Maspex Romania to zdecydowany lider na rumuńskim rynku soków marchwiowych z marką Tedi, nektarów z marką Tymbark, czekolady i cappuccino - marka La Festa jest synonimem cappuccino w Rumunii, a także herbatek rozpuszczalnych z marką Ekland oraz śmietanek do kawy z marką Coffeeta - mówi Dorota Liszka. Dodaje, że oprócz tego oferta firmy obejmuje również takie produkty jak m.in. kawa La Festa, kakao Brumi, oraz soki i napoje Tymbark, Carotella, Ciao oraz Figo.


W 2007 roku dzięki przejęciu spółki Arnos, oferta Maspeksu poszerzyła się o makarony. W tym roku firma dokonała kolejnego zakupu. 

- W roku 2013 Maspex Romania podpisała umowę ze spółką PanGroup na zakup części aktywów tej firmy. Transakcja obejmuje znane na rumuńskim rynku spożywczym m.in. marki krakersów Salatini i precli Capollini, jak również linii produkcyjnych do ich wytworzenia - informuje Dorota Liszka.

Salatini i Capollini to najstarsze na rynku rumuńskim marki krakersów i precli, które są zdecydowanymi liderami w swoich segmentach z kilkudziesięciu procentowym udziałem w rynku.


Maspex na rynku rumuńskim dysponuje nowoczesnym kompleksem produkcyjno-magazynowym oraz zakładem przetwórstwa owoców i warzyw, które są zlokalizowane w miejscowości Vălenii de Munte. - W Rumuni byliśmy jednym z pierwszych producentów wtedy, gdy rynek rumuński postrzegany był jako bardzo trudny. Z perspektywy kilku lat uważamy, że decyzja o wejściu na ten rynek była słuszna - mówi Dorota Liszka.


Grupa z Wadowic jest obecna także na rynku bułgarskim. Jak przypomina rzeczniczka Maspeksu, grupa działa na rynku bułgarskim od 1998 roku. Rozpoczynała od sprzedaży produktów instant (La Festa czekolada i cappuccino, śmietanki do kawy Coffeeta i herbatki rozpuszczalne Ekoland).


- W 2005 roku kupiliśmy 100 proc. akcji wiodącego producenta na rynku soków, nektarów i napojów w Bułgarii - firmy Queens. Obecnie jesteśmy tam czołowym graczem rynku soków, nektarów i napojów. Naszą główną marką na tym rynku jest lokalna marka segmentu SNN - marka Queen's. mamy też doskonała pozycję na rynku soków dla dzieci z marką Tedi (czyli polski Kubuś), w którą inwestujemy od 10 lat. Tedi jest numerem jeden w kategorii marek dziecięcych segmentu SNN w Bułgarii - mówi Dorota Liszka.


- Nasze plany to dalsze konsekwentne umacnianie pozycji naszych marek na tych rynkach, zarówno w segmencie produktów instant, jak również soków, nektarów i napojów - dodaje. 


(Źródło: www.portalspozywczy.pl).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij