Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Żywiec Zdrój: Kategoria wody staje się coraz bardziej innowacyjna
- Kategoria wody staje się coraz bardziej innowacyjna. Wielu producentów wprowadza nowości, co będzie przyciągać nowych użytkowników i powodować dalsze zmiany w strukturze spożycia płynów przez Polaków - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Ilona Woźniak, kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA.

Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP konsument wybierając coś do picia kieruje się wieloma czynnikami. - Poza motywacjami natury ogólnej, pewne znaczenie mają benefity funkcjonalne, skład i przeznaczenie produktów. Najbardziej liczy się to czy produkt dobrze gasi pragnienie, czy jest odpowiedni do codziennej konsumpcji, ważny jest też dobry smak i naturalność produktu. Za najmniej ważne (choć wciąż oceniane na 3-3,5 pkt w skali od 1-5) respondenci badania uznali przyjemność jaką dają w produkcie bąbelki, słodki smak oraz poręczność i atrakcyjność opakowania. Z tego samego badania wynika, że dla konsumentów wody najważniejsze jest, że dobrze gasi pragnienie, jest odpowiednia do codziennej konsumpcji, naturalna i zdrowa oraz... że nie ma żadnych dodatków - tłumaczy kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA.

Zdaniem Ilony Woźniak, dodatki funkcjonalne niekoniecznie mogą być postrzegane jako plus. - Czas pokaże, na ile ten niszowy w tym momencie segment ma szanse rozwoju. My na ten moment nie działamy w nim. W myśl przepisów produkty funkcjonalne nie są wodą, a napojem, tak jak tzw. wody smakowe - mówi.

Tymczasem - jak zaznacza nasza rozmówczyni, wyniki wód smakowych są bardzo dobre. - Wierzymy, że ten segment ma ciągle potencjał, więc wprowadzamy nowe smaki - w tym sezonie aż trzy: malinowy, gruszkowy oraz grapefruitowy - dodaje.

Zaznacza, że najnowsze wyniki Nielsena wskazują, że produkty smakowe rosną od początku roku szybciej niż wody czyste vs 2011 r.

Przedstawicielka firmy Żywiec Zdrój widzi szansę dla tego segmentu, którą daje dopuszczenie na europejski rynek naturalnego słodzika - stewia. - Zastosowanie stewii daje nowe możliwości, jeśli chodzi o ograniczenie kaloryczności, a tym samym przyciągnięcie nowych użytkowników. Nie jest to jednak kwestia krytyczna dla użytkowników produktów z tego segmentu - tutaj liczy się najlepszy smak - podsumowuje Ilona Woźniak.


(Źródło: www.portalspozywczy.pl).

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij