Plan Unilevera "Życie w sposób zrównoważony" 
definiuje sposób, w jaki firma chce realizować swoją działalność: 
podwoić wysokość obrotów przy jednoczesnym zmniejszeniu oddziaływania
  na środowisko naturalne i zwiększeniu wpływu społecznego.
  
  
  To, co udało się zrealizować w ramach założonego planu, to m.in. 
obniżenie zawartości tłuszczów nasyconych i tłuszczów typu trans w 
margarynach wiodących marek Unilevera oraz cel dotyczący
  kaloryczności lodów dla dzieci. Co więcej, firma obniżyła zawartość 
soli w kolejnych produktach - w sosach i bulionach Unilever Food 
Solutions z oferty dla gastronomii. Praca nad ograniczeniem
  ilości soli jest jednym z największych wyzwań stojących przed firmą, 
ponieważ polscy konsumenci za główny wyznacznik dobrego smaku w 
spożywanych przez siebie potrawach, uważają wysoką zawartość
  soli.
  
  
  Składniki wykorzystywane do wytwarzania produktów Unilever Food Solutions pochodzą z naturalnych źródeł.
  
  
  Firma Unilever Food Solutions stale usprawnia również gałąź produkcji 
opakowań. Oprócz walorów funkcjonalnych, równie ważne są rozwiązania 
przyjazne środowisku. Opakowania produktów Unilever Food
  Solutions nadają się do wielokrotnego użytku, a dzięki swemu 
kształtowi są wygodne do składowania. W procesie zmian, z opakowań 
zbiorczych usunięto folię i zastąpiono ją kartonową owijką.
  
  
  W odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów lokali gastronomicznych, 
Unilever Food Solutions zainicjował w 2011 roku Program Menu Bez 
Tajemnic, który zachęca restauratorów do deklarowania w menu
  swoich lokali wartości odżywczej dań, a konsumentów do zadawania pytań
 na temat serwowanych im potraw - goście lokali mogą dzięki temu 
dokonywać zdrowszych wyborów żywieniowych, czyli zdrowiej się
  odżywiać, nawet jedząc poza domem.
  
  
  Ograniczenie śladu środowiskowego firmy to dla Unilever bardzo ważna 
część planu "Życie w sposób zrównoważony". W 2011 roku dążeniem firmy 
była redukcja o 4 proc. emisji CO2 związanej z
  transportem. Cel został osiągnięty poprzez wprowadzenie optymalizacji 
tras przewozowych.
  
  W tym roku jednym z najważniejszych projektów jest "Zero Landfill". 
Zakłada on ograniczenie do zera ilości odpadów przekazywanych na 
wysypiska śmieci. W 2010 roku Unilever w Polsce wyprodukował
  ponad 15 tys. ton odpadów, z czego 96,98 proc. poddano procesom 
odzysku i recyklingu, jedynie 3 proc. trafiło na składowiska odpadów, a 
pozostałe 0,02 proc. unieszkodliwiono.
  Dużą aktywnością w tym obszarze może pochwalić się również Unilever 
Food Solutions. Firma wprowadziła w 2011 roku usługę dla gastronomii 
"Rozsądnie gospodaruj odpadkami" - zbiór porad i wskazówek
  dla szefów kuchni i właścicieli restauracji czy barów, jak rozsądnie 
gospodarować odpadkami w kuchni, by nie marnować żywności. Dzięki niemu 
szefowie kuchni i restauratorzy mogą sprawnie
  monitorować i mierzyć ilość oraz kluczowe miejsca powstawania odpadów 
spożywczych w swoich kuchniach, a stosując zaproponowane rozwiązania 
mogą zmniejszyć ilość tych odpadów, co najmniej o 20 proc. 
(Źródło: pr).