Dyrektor Coca-Coli: Napoje gazowane, energetyki i izotoniki wciąż mają olbrzymi potencjałNadal największe perspektywy na rozwój ma kategoria wody oraz kategorie niszowe, jak napoje izotoniczne czy energetyczne. Ciągle duży potencjał jest w kategorii napojów gazowanych, biorąc pod uwagę niskie spożycie na głowę w stosunku do przeciętnej europejskiej - powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl, Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych, Coca-Cola HBC Polska.Jak dodała nasza rozmówczyni, zarówno napoje izotoniczne, jak i napoje energetyczne są ciągle bardzo atrakcyjne, jeśli chodzi o jej potencjał rozwojowy.
- W ciągu najbliższych kilku lat możemy spodziewać się systematycznego wzbogacania produktów funkcjonalnych w witaminy, minerały oraz różnego rodzaju wartości odżywcze utrzymujące i wzbogacające wydolność fizyczną oraz psychiczną ludzkiego organizmu. Naszym zdaniem obie te kategorie będą rosły, choć nie tak dynamicznie, jak w poprzednich latach - przyznaje Iwona Jacaszek.
Dyrektor ds. korporacyjnych, Coca-Cola HBC Polska ocenia, że dobre perspektywy ma także rynek napojów gazowanych nadal w Polsce, głównie dzięki wzrostowi napojów typu cola.
- Uważamy, ze nadal ten trend się utrzyma, ciągle bowiem spożycie jest stosunkowo niskie. Według Nielsena, udział Coca-Cola HBC Polska w subkategorii napojów o smaku cola wyniósł w 2010 r. 39 proc. pod względem wielkości sprzedaży i 52 proc. w ujęciu wartościowym - dodała.
Jak przyznała Iwona Jacaszek, z racji tego, że największe udziały w tym segmencie ma dwóch największych światowych graczy - Coca-Cola i PepsiCo - dalszy jego rozwój zatem w dużej mierze od strategii i działań tych dwóch firm, bo one jako liderzy rozwijają całą kategorię.
(Źródło: www.portalspozywczy.pl).
pełna lista aktualności
|