Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > Stanowiska > Legislacja żywnościowa > ARCHIWUM > INNE > Stanowisko Stowarzyszenia „Polska Federacja Producentów Żywności” odnośnie projektu rozporządzenia ministra

2009
2008
2007
2006
2005
Stanowisko Stowarzyszenia „Polska Federacja Producentów Żywności”

Warszawa, 12 grudnia 2002

Stanowisko Stowarzyszenia „Polska Federacja Producentów Żywności”
odnośnie
projektu rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie urzędowej kontroli żywności

  • Paragraf 7.5 daje uprawnienia wykraczające poza zakres projektowanego rozporządzenia i ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia. Prosimy o jego usunięcie lub dodanie na końcu sformułowania “w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa żywności”
  • Paragraf 8 – na końcu proponujemy dodać “w obecności kierownika zakładu lub upoważnionej przez niego osoby”. Taki zapis przyczyni się do zwiększenia przejrzystości przeprowadzanej kontroli.
  • Paragraf 8.3 (uwaga analogiczna jak par. 7.5) – prosimy o doprecyzowanie przepisu przez dodanie na końcu “w zakresie parametrów dotyczących bezpieczeństwa żywności”
  • Paragraf 10.5 – prosimy zmienić na “stanu maszyn i urządzeń”. W obecnej formie zapis daje inspekcji kompetencje nie tylko wykraczające poza zakres nadzoru nad bezpieczeństwem żywności, ale w ogóle nie dotyczące nadzoru na produkcją żywności.
  • Paragraf 11 – naszym zdaniem zamiast “ocena nieprawidłowości “ powinno być “ocena prawidłowości”. Ponadto prosimy o wykreślenie punktu 3, z uwagi na fakt, że atesty dopuszczające do kontaktu z żywnością nie są już wystawiane przez Państwowy Zakład Higieny, a obecnie honorowane są odpowiednie oświadczenia producentów maszyn i urządzeń.
  • Paragraf 14.2 – prosimy zmienić na “Państwowi Inspektorzy Sanitarni mogą wykonywać kopie lub streszczenia zapisów i dokumentów dostarczonych im do przeglądu i analizy tylko w przypadku zaistnienia zagrożenia dla zdrowia i życia człowieka lub powzięcia uzasadnionych podejrzeń odnośnie takiego zagrożenia”. Sporządzanie kopii i streszczeń oznacza ujawnianie na zewnątrz danych stanowiących często tajemnicę gospodarczą i dlatego może być wykonywane tylko w uzasadnionych sytuacjach.
  • Paragraf 14.4 – w przepisie nie określono, do jakich podmiotów może się zwrócić kontrolowany, w celu uzyskania niezależnej opinii.

 

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij