Rozwiązywanie sporów w branży spożywczej. Kiedy skorzystać z arbitrażu międzynarodowego?Spory to nieunikniona część realiów branży spożywczej. Mogą dotyczyć między innymi niezgodności produktów z umową (spory co do jakości lub ilości), dostaw i logistyki (opóźnienia, uszkodzenia w transporcie), opakowań, dystrybucji, płatności, bezprawnego wykorzystania receptur, technologii produkcji lub procesów.Metody rozstrzygania sporów, po jakie sięgają przedsiębiorcy, są bardzo
różne i zależą od treści umowy i okoliczności – są to negocjacje, mediacje, arbitraż
(inaczej: sądownictwo polubowne) lub postępowania sądowe. Arbitraż
międzynarodowy może się okazać szczególnie przydatny w rozwiązywaniu sporów z
branży spożywczej ze względu na jego elastyczność i możliwość dostosowania
procedur postępowania do potrzeb stron.
Zapraszamy do lektury artykułu, który dla czytelników Food-Lex
opracowały Dominika Durchowska, Magdalena Papiernik-König z Kancelarii Eversheds Sutherland.
W artykule:
- czym jest i jak działa arbitraż?
- zalety arbitrażu
- zdatność arbitrażowa sporu
- ograniczenia i ryzyka arbitrażu.
Kwartalnik "Food-Lex" nr 4/2024 >>
pełna lista aktualności
|