Mars Polska i Biedronka kolejny raz łączą siły, aby dbać o zdrowie zębów. Dentobus ponownie ruszy w trasęTo już druga odsłona wyjątkowej współpracy sieci sklepów Biedronka oraz Mars Polska – producenta bezcukrowych gum Orbit®. W październiku specjalny Dentobus odwiedzi Warszawę, Kraków i Poznań. Zainteresowani będą mieli okazję skorzystać w nim z bezpłatnego przeglądu stomatologicznego oraz porad specjalistów, jak zapobiegać próchnicy i cieszyć się zdrowiem jamy ustnej. Aby wziąć udział w akcji należy dokonać zakupu za min. 50 zł w sklepie sieci Biedronka, w tym dowolnej gumy bezcukrowej marki Orbit® w dzień stacjonowania w mieście Dentobusa.Próchnica
bywa chorobą bagatelizowaną. Tymczasem jej skala na świecie oraz w Polsce może
zaskakiwać. Jak wynika z Raportu WHO Global Oral Health –
na choroby związane ze złym stanem zdrowia jamy ustnej globalnie cierpi aż 3,5
miliarda osób. Czyni to z próchnicy najczęściej występującą chorobę na świecie. W Polsce
boryka się z nią aż 85 procent dwunastolatków i niemal każdy dorosły. WHO wyliczyło,
że leczenie próchnicy generuje w Polsce łącznie koszty na poziomie ponad 1,7
milionów dolarów rocznie. Tymczasem
nieleczona niesie za sobą ryzyko innych poważnych chorób, może też zmniejszać
skuteczność niektórych terapii. Specjaliści są jednak zdania, że chorobie tej
można skutecznie zapobiegać, stosując konsekwentnie proste zasady higieny.
Dlatego właśnie Mars Polska wraz z siecią sklepów Biedronka kolejny raz
zdecydowali się na wspólną inicjatywę, której celem jest zwiększanie
świadomości nt. próchnicy i skutecznych sposobów jej zapobiegania.
Znany
już z ubiegłej jesieni Dentobus tym razem odwiedzi: Warszawę, Poznań i Kraków.
Mieszkańcy, dokonując zakupów w sklepach sieci Biedronka za min. 50 zł, w tym dowolnej
gumy bezcukrowej Orbit®, w dniach postoju Dentobusa, będą mieli szansę
skorzystania z bezpłatnego przeglądu dentystycznego oraz porad jak poprawić
skuteczność ich codziennych zabiegów pielęgnacyjnych jamy ustnej. Otrzymają też
materiały – powstałe w ramach programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się
Uśmiechem” – pokazujące, jak w prosty sposób dbać o zdrowie zębów. Na chętnych
czekać będą także próbki gumy bezcukrowej Orbit®, aby przypominać, że żucie
bezcukrowej gumy po jedzeniu i piciu, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów, jest
ważnym elementem codziennej profilaktyki próchnicy.
- Skala choroby próchnicowej w Polsce nadal
jest alarmująca, dlatego wspólnie z siecią sklepów Biedronka kolejny raz
łączymy siły w pożytecznej społecznie inicjatywie. Jako firma odpowiedzialna
społecznie oraz producent bezcukrowych gum, których żucie jest jednym z
elementów profilaktyki zdrowych i czystych zębów, wspólnie z partnerami, od lat
realizujemy ogólnopolską akcję edukacyjną „Dziel się Uśmiechem”. W tym roku
szkolnym dotrze ona do nawet 150 tysięcy uczniów podstawówek w całym kraju.
Dzięki dodatkowym inicjatywom, które co roku realizujemy wspólnie z siecią
sklepów Biedronka możemy docierać do jeszcze większej grupy Polaków, w trosce o
poprawę stanu zębów – zaznacza Monika
Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.
- Sieć sklepów Biedronka od lat,
zgodnie z rekomendacjami krajowych i międzynarodowych instytucji żywieniowych, propaguje
zdrowe nawyki żywieniowe i zdrowy styl życia wśród Polaków. W ten sposób
chcemy przyczyniać się do zapobiegania chorobom, w profilaktyce
których prawidłowy sposób żywienia jest szczególnie ważny, takich jak np. otyłość,
cukrzyca typu II, osteoporoza czy choroby sercowo-naczyniowe. W produktach
naszych marek własnych systematycznie redukujemy zawartość m.in. cukru czy
soli, dbając o ich prosty skład i edukując w zakresie dokonywania bardziej
świadomych wyborów żywieniowych przy półce sklepowej. Próchnica stanowi poważny
problem zdrowia publicznego, któremu sprzyjają nieprawidłowe nawyki żywieniowe,
dlatego tym chętniej przyłączamy się do inicjatyw, które mają na celu jej
profilaktykę i poprawę stanu zdrowia, zwłaszcza wśród naszych najmłodszych
klientów – stwierdza Katarzyna Zgieb, Starszy Menedżer ds. Żywienia i
Rozwoju Jakości w sieci Biedronka.
O programie
„Dziel się Uśmiechem”:
Ogólnopolski
program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” jest prowadzony przez Mars Wrigley i
Polski Czerwony Krzyż nieprzerwanie od 2013 roku. Inicjatywa jest wspierana
merytorycznie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie
Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Na wyjątkowych lekcjach uczniowie klas 0-3
w prosty i angażujący sposób poznają sposoby i techniki dbania o higienę jamy
ustnej. Uczą się też 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów, które w łatwy
sposób można włączyć do codziennej rutyny:
1.
Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
2.
Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie
międzyzębowe.
3. Żuj
– Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz
możliwości umycia zębów.
4.
Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.
O
firmie Mars, Incorporated
Mars
Incorporated to prywatna firma rodzinna z ponad stuletnią tradycją, która
produkuje znane i lubiane przez naszych konsumentów produkty: wyroby
czekoladowe (m.in. MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®), gumy do żucia i
miętusy (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz jedzenie dla zwierząt
(PEDIGREE®, CHAPPI®, ROYAL CANIN®, SHEBA®, WHISKAS®, PERFECT FIT®). Obecnie w
80 krajach na całym świecie Mars, Inc. zatrudnia ponad 140 000 pełnych
entuzjazmu Współpracowników, których łączy i którym przyświeca Pięć Zasad. Każda
z nich – Jakość, Odpowiedzialność, Wzajemność, Wydajność i Wolność – inspiruje
w codziennej pracy. Wszystkich Współpracowników łączy również przekonanie, że
świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes
dzisiaj.
Więcej
informacji o firmie Mars publikujemy na stronie www.mars.com