Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Miliard dolarów do 2030 roku — Mondelēz International zwiększa nakłady na zrównoważone pozyskiwanie kakao
Mondelez wyda łącznie 1 mld dolarów na program zrównoważonej uprawy kakao Cocoa Life. Cocoa Life to jeden z filarów działań ESG marki. Do tej pory objął ponad 200 000 rolników z krajów takich jak Ghana, Wybrzeże Kości Słoniowej czy Dominikana. Liczba ta wkrótce wzrośnie do 300 000.

Nowa transza finansowania programu w wysokości 600 mln dolarów pozwoli na wprowadzenie innowacyjnych metod uprawy kakao czy zwiększenie dochodów i poprawę jakości życia zajmujących się nią społeczności. Pomoże też przeciwdziałać negatywnym zjawiskom społecznym i środowiskowym.

Zrównoważony rozwój jest jednym z czterech filarów długoterminowej strategii firmy Mondelēz International. Program Cocoa Life od 10 lat stanowi istotny element jego praktycznej realizacji.

 

Środki w wysokości 400 mln dolarów zainwestowane do końca 2022 roku umożliwiły m.in. zwiększenie zrównoważonej produkcji kakao oraz wzrost dochodów netto rolników o ok. 15% w Ghanie i ok. 33% na Wybrzeżu Kości Słoniowej.

 

600 mln dolarów, które w ramach nowej fazy programu zostaną wydane do 2030 roku, ma pomóc w profesjonalizacji upraw kakao, przyspieszeniu innowacji, w tym wprowadzaniu modeli uprawy odpornych na zmiany klimatu. Ponadto środki te zostaną przeznaczone na rozwiązania zapobiegające pracy dzieci i wylesianiu oraz na edukację w społecznościach uprawiających kakao. Docelowo program obejmie 300 tysięcy rolników i ich rodzin. 

 

Wierzymy, że nasze zaangażowanie przyniesie wymierny efekt. Jednocześnie wzywamy branżę, rządy i organizacje pozarządowe do wspólnego wysiłku, by zmaksymalizować skalę pozytywnych i trwałych zmian w zakresie uprawy kakao.  powiedział Dirk Van de Put, CEO, Mondelēz International.

 


O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 29 miliardów USD w 2021 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, MilkaToblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.

 

O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 30 lat. Zatrudnia ponad 5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

 

O programie Cocoa Life

Cocoa Life to globalny program Mondelēz International na rzecz zrównoważonego rozwoju upraw kakao. Inicjatywa służy przede wszystkim kompleksowemu wsparciu plantatorów kakao i ich społeczności w mierzeniu się z wyzwaniami takimi jak zmiana klimatu, nierówność płci, ubóstwo i praca dzieci. Cocoa Life wspiera rolników z sześciu krajów, gdzie uprawia się kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Dominikanie, Indiach i Brazylii. Działania te są prowadzone we współpracy z organizacjami pozarządowymi, rządami, partnerami, farmerami i innymi podmiotami. Ich celem jest opracowanie systemowych rozwiązań, które przekształcą uprawę kakao w bardziej zrównoważony biznes, wzmocnią społeczności oraz pozwolą chronić lasy i przywracać je do stanu pierwotnego. Więcej informacji na stronie: www.cocoalife.org

 

Chocolate Cocoa Beans 001[2]

 

 



[1]Mondelez Polska za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food); Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij