Marka Herbapol przeciwdziała marnowaniu żywności w ramach kampanii „Często dobre dłużej”Celem ogólnopolskiej kampanii zainicjowanej przez Too Good To Go jest uczenie konsumentów poprawnego czytania i interpretowania dat ważności na produktach spożywczych oraz weryfikowania ich świeżości za pomocą zmysłów. Dlatego na etykietach dżemów marki Herbapol, partnera akcji, znajdziemy teraz oznakowania kampanii w formie piktogramów. Wszystko po to, by ograniczyć marnowanie żywności.Jak
pokazuje raport Banków Żywności
w Polsce, aż 64% dorosłych nie wie, co oznaczają etykiety
umieszczone na produktach spożywczych. Nie potrafią wskazać różnicy
pomiędzy „najlepiej spożyć przed” a „należy spożyć do”. Co
istotne, 10% żywności marnuje się
na skutek niezrozumienia etykiet z datami ważności, co prowadzi do jej
niepotrzebnego wyrzucania. Jak się okazuje, Polacy często wyrzucają żywność po
upływie terminu „najlepiej spożyć przed”, mimo że jest nadal dobra i bezpieczna
do spożycia, co nie pozostaje bez znaczenia dla środowiska.
W
ramach akcji, na etykietach trzech najpopularniejszych dżemów marki Herbapol:
Truskawkowego, Malinowego i z Czarnych Porzeczek, od października pojawiły się
oznaczenia kampanii, zachęcające konsumentów do samodzielnego oceniania
przydatności produktów do spożycia za pomocą zmysłów.
„Hasło
Popatrz, Powąchaj, Posmakuj to prosty sposób na sprawdzenie, czy możemy
bezpiecznie cieszyć się smakiem dżemu, nawet jeśli minął termin przydatności do
spożycia wskazany na etykiecie. –
mówi Justyna Urbanek, brand manager kategorii produktów dżemowych marki
Herbapol. Cieszymy się, że otrzymaliśmy zaproszenie do udziału w tej
inicjatywie, która pozwoli nam przyczynić się do zmniejszenia skali marnowania
żywności w Polsce. Dżemy wydały nam się idealnym produktem do wsparcia
kampanii; konsumenci często zużywają tylko część zawartości słoika i wracają do
niego za jakiś czas, nie mając jednak pewności, czy produkt nadal jest dobry. A
tymczasem warto użyć swoich zmysłów, by sprawdzić, czy możemy go zjeść.
Dodatkowo na stronie www.herbapol.com.pl przygotowaliśmy przepisy z użyciem naszych dżemów,
które mogą być inspiracją dla konsumentów do wykorzystywania dżemów nie tylko
jako dodatku do kanapek czy naleśników” – dodaje Justyna Urbanek.
Firma
przywiązuje dużą wagę do jakości oferowanych konsumentom produktów, dlatego
przed podjęciem decyzji o dołączeniu do inicjatywy, w laboratorium kontrolnym w
Lubawie, w którym powstają wszystkie produkty dżemowe marki, przeprowadzono
specjalne badania, które potwierdziły bezpieczeństwo dżemów spożywanych po
upływie terminu ważności.
„Nasze
dżemy poddawane są procesowi pasteryzacji; jest to metoda zabezpieczenia
żywności przed zepsuciem. Kupując produkty pasteryzowane, zamknięte w słoikach,
zwracajmy uwagę na wieczko – póki jest ono wklęsłe, produkt jest dobry do
spożycia, bo jego opakowanie jest szczelne. Jeśli mamy w domu dżem po terminie
podanym na wieczku, ale zamknięty - oceńmy wzrokowo, czy jego powierzchnia nie
ma białych punktów świadczących o pleśni, powąchajmy, czy nie pachnie dziwnie,
zapachem fermentu, i posmakujmy, czy smak jest charakterystyczny dla użytych
owoców – jeśli wszystko wygląda, pachnie i smakuje właściwie, to bez obaw można
taki produkt spożyć. Jednocześnie musimy pamiętać o tym, aby po otwarciu
przechowywać produkty zgodnie ze wskazówkami na etykiecie, czyli w lodówce” – powiedziała Joanna Kowalska, koordynator ds.
zapewnienia jakości w firmie „Herbapol-Lublin” S.A.
Więcej
informacji na temat kampanii Too Good To Go „Często Dobre Dłużej” można znaleźć
na stronie www.dobredluzej.pl
pełna lista aktualności
|