Nestlé we wszystkich produktach spożywczych w Polsce stosuje jaja z chowu bezklatkowegoFirma Nestlé poinformowała, że w Europie, w tym również w Polsce, stosuje jaja pochodzące wyłącznie z chowu bezklatkowego. Zrealizowała tym samym cel, do którego zobowiązała się w 2017 roku. W ramach dalszego zaangażowania na rzecz dobrostanu zwierząt, Nestlé przyłączyło się także do apelu do decydentów Unii Europejskiej o wprowadzenie zakazu hodowli klatkowej kur.Nestlé wspólnie
z fundacją Compassion in World Farming oraz wiodącymi firmami spożywczymi
wezwało decydentów Unii Europejskiej do
rezygnacji ze stosowania klatek w hodowli zwierząt, poczynając od kur niosek.
Apelujący
podkreślają, że systemy bezklatkowe zapewniają zwierzętom znacznie lepszą
jakość życia, i zauważają, że dokonano znacznego postępu w przechodzeniu na tego
typu rozwiązania.
„Jesteśmy dumni, że w naszych
produktach spożywczych w Europie wykorzystujemy jaja pochodzące wyłącznie z
chowu bezklatkowego” – mówi Magdi Batato, Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny
Nestlé. „W pełni popieramy apel Compassion in World Farming o zaprzestanie
stosowania klatek w hodowli kur niosek”.
Inspiracją do wspólnego apelu stała
się europejska inicjatywa obywatelska „End the Cage Age”, wzywająca do
zniesienia hodowli klatkowych w całej Europie. W 2018 roku wsparło ją ponad 170
europejskich organizacji pozarządowych – zebrano wówczas 1,4 miliona
zweryfikowanych podpisów. Była to pierwsza udana europejska akcja obywatelska
na rzecz poprawy warunków zwierząt hodowlanych.
W Europie
Nestlé wykorzystuje około 4500 ton jaj rocznie w produktach swoich marek
spożywczych, w tym majonezach Winiary i Thomy oraz w niektórych produktach
wegetariańskich z portfolio Garden Gourmet.
Globalny cel firmy obejmuje
korzystanie do 2025 roku jaj pochodzących wyłącznie z chowu bezklatkowego we
wszystkich produktach spożywczych na świecie, a także dalsze dążenie do poprawy
dobrostanu zwierząt hodowlanych.
Jak dodaje Magdi Batato,
Nestlé jest gotowe do dalszego wspierania branży we wprowadzaniu zmian. „Wraz z
organizacjami społecznymi, hodowcami i klientami będziemy nadal poprawiać
dobrostan zwierząt hodowlanych, wspierając postęp w tym obszarze i współtworząc
najwyższe standardy pozyskiwania surowców do produkcji spożywczej w całym
naszym łańcuchu dostaw”.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze
żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym
m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK,
NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku.
Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
pełna lista aktualności
|