Doniesienia prasowe – wzrasta spożycie piwa w PolsceWedług dzisiejszej Rzeczypospolitej, w roku 2005 Polacy kupili ponad 30 mln hl piwa, co stanowi około 5% więcej, niż w roku 2004. Oznacza to, że statystyczny Polak wypił w ubiegłym roku 80 litrów piwa.Według P. Sudoła, prezesa Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego oraz szefa Kompanii Piwowarskiej, wynik ten jest już tylko nieznacznie niższy od średniej europejskiej. W ciągu ostatnich 15 lat produkcja piwa zwiększyła się trzykrotnie. Najszybciej rośnie sprzedaż gatunków smakowych, o niskiej zawartości alkoholu, przy jednoczesnym spadku popularności piw mocnych. Zwiększył się również eksport polskiego piwa - sprzedaż zagraniczna była kilkakrotnie większa od importu, który utrzymuje się na poziomie rzędu 180 tys. hl.
Carlsberg Polska, będący członkiem PFPŻ, sprzedała ponad 4,3 mln hl piwa, czyli o 7% więcej niż w poprzednim roku. Tak dobry wynik to przede wszystkim wynik rosnącej popularności marki Harnaś. W 2005 r. sprzedano 900 tys. hl, co było wsrtośćią dwukrotnie wyższą niż w 2004 r. Gratulujemy!
Rzeczpospolita, "Smak polskiego piwa", B. Drewnowska, 28.03.2006 r.
pełna lista aktualności
|