Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Zapping w Polsce
W ciągu ostatnich 10 lat nasiliło się zjawisko zmieniania kanałów telewizyjnych w trakcie trwania bloku reklamowego ( tzw. zapping). Z badań ekspertów wynika, że w ciągu kilku ostatnich lat trend ten ustabilizował się i utrzymuje na podobnym poziomie.

Z badania Ipsos wynika, że 43 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach.
Na przestrzeni ostatnich 14 lat odsetek osób deklarujących zmianę kanału na widok reklamy wzrósł o 26 proc., ale przez ostatnie 6 lat pozostaje na podobnym poziomie. Z badań wynika, że częściej w trakcie reklam kanały zmieniają mężczyźni (51 proc.),  kobiet- 36 proc., wśród osób pracujących zawodowo 49 proc. , uczniów i studentów 52 proc.  oraz wśród młodych ludzi od 15 do 29 lat na poziomie blisko 50 proc. Osoby powyżej 50 roku życia znacznie rzadziej (31 proc.) zmieniają kanały telewizyjne w trakcie bloku reklamowego.
Zapping występuje w Polsce głównie jako reakcja na ogólny poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji, a te są odbierane przez Polaków jako wywołujące znudzenie (53 proc.) bądź irytację (30 proc.), w niewielkim stopniu zainteresowanie (3 proc.). Odsetek Polaków znudzonych reklamą wzrósł w stosunku do roku ubiegłego o 13  proc.. Najczęściej reklamami nudzą się   nastolatki od 15 do 19 lat, uczniowie i studenci. Reklama wzbudza irytacją nejczęściej w telewidzach- mężczyznachi, Polakach powyżej 40 roku życia oraz osób z wyższym wykształceniem (34 proc.).
Badanie przeprowadzono między 8 a 15 października 2009 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1007 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,2 proc. na poziomie ufności 0,95.

 (źródło: Ipsos, Wirtualne Media, PAP, Pb.pl)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Znudzona2010-02-04 13:17:26
Kiedyś można było zrobić sobie herbatę w czasie reklam, a teraz można spokojnie zjeść kolację i to ze znajomymi.

telewidz2010-02-02 14:27:06
Bloków reklamowych normalny człowiek nie przetrwa.


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij