Rozwój marek własnych szybszy niż całego rynkuW 2009 r. dynamika wzrostu rynku produktów spożywczych pod markami sieci handlowych wzrosła o 19,4 proc. W tym samym czasie wzrost wartości całego rynku był trzykrotnie mniejszy – wynika z danych firmy badawczej Nielsen, opublikowanych w Rzeczpospolitej.Według ekspertów, najważniejszym kryterium wyboru produktów private label jest niska cena. Udział produktów spożywczych sygnowanych logo sklepu w ofercie dyskontów wynosi ponad 57 proc., w hipermarketach 5 proc., a w supermarketach maksymalnie 7,7 procent.
Produkty private label szybko zwiększają udziały w segmencie soków i napojów: w 2009 r. wyniosły one 29 proc. i były o 3 pkt. proc. wyższe niż rok wcześniej. W 2009 r. udział marek własnych w segmencie mrożonek warzywnych i owocowych zwiększył się w ubiegłym roku o blisko 2 pkt proc., do 23 proc. - podaje Rzeczpospolita.
(Rzeczpospolita)
pełna lista aktualności
|