Podsumowanie 5 edycji konferencji opakowaniowej Label Innovations5. edycja konferencji Label Innovations odbyła się w duchu ekologicznych innowacji oraz kreatywnych inspiracji, której uczestnicy dali upust podczas warsztatów kreatywnych.Miniona edycja Label Innovations koncentrowała się wokół
tematu „Eko, które kupi konsument, czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i
etykietach”. Wydarzenie przeciągnęło wielu przedstawicieli przedsiębiorstw
produkcyjnych szukających
wiedzy w zakresie technologii opakowań. Obecnie wielu producentów boryka się z
problemem wzmożonej konkurencji oraz musi podążać za zmieniającymi się trendami
np. takim jak „Eko”. Zmiana opakowania wiąże się nie tylko z dodatkowymi
kosztami, ale również z ryzykiem nieudanej zmiany. Jak więc przejść przez
proces bez zbędnych kosztów i ryzyka? Jest to wyzwanie, o czym przekonali się uczestnicy
warsztatów, które odbyły się na zakończenie bieżącej edycji konferencji.
Podczas 1,5 godz. pracy warsztatowej, uczestnicy stanęli przed wyzwaniem stworzenia
ekologicznej etykiety na produkt wegański. Finalnie powstało 6 różnych
ciekawych i nieszablonowych etykiet, które mogłyby z powodzeniem zostać
wdrożone do masowej produkcji. Dzięki tej pracy uczestnicy przekonali
się, że na ten sam produkt można stworzyć wiele unikalnych i wyróżniających na
półce koncepcji etykiety, w różnych wariantach cenowych, a wiedza i
doświadczenie ekspertów wpływa znacząco na koszty całego procesu.
Oprócz
części warsztatowej odbył się cykl prelekcji poświęconej tematyce ekologicznych
opakowań pod kątem aspektów prawnych, marketingowych i technologicznych. Wśród
zagadnień, poruszonych przez prelegentów konferencji, znalazły się:
- Eko w prawie piszczy – czyli szanse i zagrożenia wynikające z rozszerzonej
odpowiedzialności producentów.
Rozszerzona odpowiedzialność producenta, czyli obowiązki prawne
wprowadzających do obrotu opakowania lub produkty w opakowaniach – Daniel
Chojnacki, Counsel Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP oraz Tymon
Grabarczyk, Associate Praktyki Infrastruktury i Energetyki DZP.
- Masą zielonych listków, czy spersonalizowaną komunikacją na opakowaniu – czym
przekonasz konsumentów generacji X, Y i Z do zakupu swoich produktów? Pokolenie
X, Y, Z – specyfika zachowań nabywczych i konsumpcyjnych – dr hab. inż., prof.
nadz. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Magdalena Ankiel.
- Jak produkty ekologiczne zagrażają rozwojowi marek premium? Przyszłość opakowań
premium w kontekście wzrostu znaczenia ekologii. Wpływ opakowania na
postrzeganie marki. Badania atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych. –
Katarzyna Kozińska, Managing Director Poland API Group plc.
- Trendy: ECO i CLEAN LABEL w projektowaniu
graficznym etykiet. Poszukiwanie dobrych produktów vs budowanie pozytywnych
asocjacji dla etykiet produktów – Jarosław Grzesica – CEO w agencji kreatywnej
This oraz Mateusz Bąkała – Dyrektor kreatywny studia This.
- Jak połączyć ekologię z ekonomią? Trendy wśród podłoży do druku etykiet-
Izabela Antczak, Technical Sales Manager w UPM Raflatac.
- Eko, które kupi konsument – czyli o etykietowych ekoinnowacjach – Iwona
Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju w Etykiety.pl Etigraf.
- Najczęstsze
problemy w etykietowaniu i jak ich uniknąć – czyli jak oszczędzać czas i
pieniądze - Grzegorz Dziewanowski,
właściciel w S.M.ART.
Celem wydarzenia było uświadomienie uczestnikom, że zmianę
etykiety lub opakowania należy rozpatrywać w kontekście nowych szans
rozwojowych, jakie mogą one przynieść producentom. Zadaniem prelegentów było
wskazanie obszarów pozwalających na osiągniecie maksymalnych korzyści podczas tych
procesów. Każda z prelekcji miała na celu poszukiwanie nowych
aspektów przewagi konkurencyjnej dla producentów, w tym również w
szerokiej ofercie innowacyjnych rozwiązań etykietowych oferowanych
przez branżę opakowaniową.
Kolejna edycja konferencji odbędzie sie w przyszłym roku,
podczas kolejnej edycji targów opakowaniowych Packaging Innovations.
pełna lista aktualności
|