Podsumowanie IV edycji Label Innovations „Kreacja unikalnych opakowań, czyli o trudnej przyjaźni drukarza z agencją reklamową”, 13.09.2018, EXPO XXI WarszawaZakończyła się już IV edycja Label Innovations – cyklu konferencji i warsztatów o tematyce skoncentrowanej wokół opakowań i etykiet pod patronatem merytorycznym Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu.Bieżąca edycja poświęcona była kwestiom związanym ze współpracą drukarni
i agencji reklamowej. Opowiedzieliśmy o case study firmy Medisept, gdzie współpraca
przebiegła wręcz modelowo, a sam proces powstawania nowego produktu wraz z
wypracowaniem nowych kanałów dystrybucyjnych trwał niespełna rok.
IV edycja miała charakter warsztatowy, której celem było zaangażowanie
uczestników w zadania zawiązane z kreacją nowej marki oraz poszukiwaniem podłoży
opakowaniowych, które najlepiej będą oddawać założenia projektu graficznego.
Zostały poruszone też kwestie praw autorskich i ich naruszeń, które coraz
częściej mają miejsce w związku z rozwojem social mediów oraz nowoczesnych
kanałów komunikacji.
Bieżąca edycja odbyła się z bardzo aktywnym wsparciem patronów
medialnych: OOH Magazine, Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych PIAP, signs.pl,
Marketer+, opakowania.com.pl, opakowania.biz, Chemia i Biznes, Kwartalnik
FoodLex, Tygrysy Biznesu, portal
FoodFakty.pl oraz Świat Przemysłu Kosmetycznego.
W programie warsztatu znalazły się następujące zagadnienia:
- „Opakowanie marki jako skuteczny komunikat rynkowy”- warsztat przeprowadzony przez dr hab. inż,
prof. nadz. UEP Magdalena Ankiel
- „Pozycjonowanie produktu, a kreacja opakowania produktu na przykładach
wdrożonych opakowań produktów konsumenckich, w tym marki Medisept” (prelegenci:
Jarosław Grzesica - Strateg w studiu THIS
oraz Mateusz Bąkała - Dyrektor Kreatywny w studiu THIS. Prelekcja
odbyła się przy współudziale Doroty Jędruch – przedstawiciela firmy Medisept )
- „Kreacja unikalnych opakowań, czyli o trudnej przyjaźni drukarza z agencją
reklamową” (prelegenci: Anita Czarniecka, Prezes Zarządu Etykiety.pl Etigraf
oraz Iwona Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju)
- „Pozyskanie środków unijnych na
realizację projektów wzorniczych” (prelegent:
Kamil Pączkowski - Design
Director w studiu THIS)
- „Prawnoautorskie wyzwania działu marketingu w XXI w.” – wykład oparty
na casus’ach prawnych, poprowadzony przez Magdalenę Korol, Partnera Kancelarii
Snażyk Korol Mordaka
Bieżąca edycja była wyjątkowa ze względu na swój
charakter, ponieważ poruszyliśmy również kwestię finansowania działań
związanych z wdrażaniem nowych produktów na rynek.
Celem Label Innovations jest inspiracja uczestników do wdrażania
unikalnych i innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych, ale również do działań
rozwojowych nakierowanych na rozwój oferty produktowej.
Kolejna edycja już w kwietniu 2019. Zapraszamy na www.labelinnovations.pl,
gdzie znajdą Państwo informacje o poprzednich edycjach wydarzenia. Zachęcamy do
bieżącego śledzenia strony oraz profilu facebook Label Innovations, gdzie na
początku przyszłego roku zostanie zamieszczony program V edycji oraz sylwetki kolejnych prelegentów.
pełna lista aktualności
|