Zdrowo, smacznie, swojskoOd kilku lat obserwujemy prawdziwą rewolucję na rynku spożywczym. Kierunek rozwoju wyznacza potrzeba bycia „eko” i rosnące zainteresowanie ofertą tradycyjną, a także produktami i daniami „wygodnymi” - podaje PB.W te najnowsze trendy, zdaniem ekspertów, polscy producenci świetnie się wpisują.
— W czasach kiedy dotarcie do celowanej grupy konsumentów nie jest już barierą wejścia na rynek, innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw jest coraz bardziej widoczna na sklepowych półkach w kraju i za granicą — zapewnia Andrzej Gantner, dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Współczesny rynek stawia coraz wyższe wymagania. Wystarczy spojrzeć na przyspieszający pęd ku produktom prozdrowotnym, odpowiadającym zarówno zaleceniom zbilansowanej diety poprzez zwiększenie udziału w jej składzie owoców, warzyw, ziół, ziaren czy też orzechów, jak i wymaganiom specyficznych diet np. wegetariańskiej czy bezglutenowej.
— Mamy już na półkach bezglutenowe kiełbasy, bezmięsne burgery lub wędliny całkowicie pozbawione mięsa. Praktycznie nie ma kategorii żywności bez tego typu innowacji. W nurt ten wpisują się również produkty ekologiczne, których sprzedaż nieustannie rośnie w tempie ponad 100 proc. rok do roku — tłumaczy Andrzej Gantner.
Więcej informacji: Puls Biznesu.
pełna lista aktualności
|