CAŁA BRANŻA W STOLICY - WorldFoodWczoraj w halach EXPO XXI rozpoczęła się V edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood. Wydarzenie trwać będzie od 10 do 12 kwietnia.Patronat Honorowy nad targami WorldFood Warsaw objęli: Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Dyrektor Generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.Targi oficjalnie otworzyli :Agnieszka
Szpaderska, dyrektor Worldfood , Jacek Bogucki , sekretarz stanu w
Ministerstwie Rolnictwa i rozwoju Wsi, Czesław Siekierski Przewodniczący
Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi w
Parlamencie Europejskim, Witold Strobel dyrektor generalny KOWR
oraz ekspert KE ds. branży FMCG
Andrzej Wojciechowicz.
Partnerami
merytorycznymi i współorganizatorami debat i paneli tematycznych są największe i najważniejsze organizacje branżowe – Polska Federacja Producentów Żywności,
Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Związek Sadowników RP, Unia Owocowa,
Krajowa Rada Drobiarska, UPEMI - Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu
Mięsnego, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy, Związek Polskie Mięso,
POLBISCO- Stowarzyszenie Polskich Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych,
Stowarzyszenie Polska Ekologia , Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków
KUPS , Polska Federacja Hodowców Bydła i
Producentów Mleka, Godło Promocyjne Teraz Polska, Krajowy Związek Spółdzielni
Mleczarskich ZW, Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego, Krajowa Rada
Suplementów i Odżywek oraz European Federation
of Associations of Health Product Manufacturers (EHPM).
Ekspozycje
targowe, prezentacje i degustacje, rozmowy B2B, liczne prelekcje i pokazy,
panele ekspertów i przedsiębiorców, wielka giełda ofert, otwierającą dostęp nie
tylko do produktu, ale i do świadomości korzyści z jego zakupu i sprzedaży.
ROZMOWY B2B i spotkania
handlowe
Spotkania handlowe to sprawdzona i efektywna metoda
nawiązywania kontaktów biznesowych.
To olbrzymia wartość, którą trudno uzyskać online.
W rozmowach handlowych tej edycji uczestniczą kupcy m.in. z
Wietnamu, Hiszpanii, Hong Kongu, Turcji, Bułgarii, Pakistanu, Rumunii,
Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Mołdawii. Nie zabraknie też kupców z sieci polskich i handlujących w
Polsce.
Wykupienie
stoiska w dobrej lokalizacji, na nawet największych krajowych targach, to jeszcze nie sukces. Sukcesem jest zwiększenie świadomości marki, wzmocnienie
relacji z dotychczasowymi klientami, poznanie trendów panujących wśród konkurencji czy
pozyskanie nowych klientów i partnerów. Traktowanie targów jak wystawy jest
mylne i nieskuteczne. Targi powinny być kanałem, który umożliwia bezpośredni
kontakt z potencjalnymi klientami, handlowcami i zainteresowanymi naszymi produktami. Wiele miesięcy przed rozpoczęciem
targów zajmujemy się wyszukiwaniem potencjalnych kooperantów i
inwestorów zainteresowanych współpracą z wystawcami, a następnie
organizujemy ich przyjazd do Warszawy. W trakcie targów odbywa się seria
wcześniej umówionych spotkań. Taka formuła zwiększa efektywność wystąpienia na
targach i skraca czas dotarcia do kontrahenta. Co roku zwiększa się ilość kupców z
rożnych stron Świata i Europy, a rozmowy przeprowadzane podczas targów kończą się konkretami,
zamówieniami i poważnymi kontraktami.
„Gwarantujemy indywidualne podejście do
każdego Wystawcy z osobna, układając harmonogramy spotkań zgodnie z życzeniami
i preferencjami każdej z firm. To indywidualne podejście pozwala uczestnikom na
lepsze wykorzystanie ich czasu podczas targów i umożliwia spotkanie z ważnymi
kupcami, którzy odpowiadają profilowi ich działalności.” –
zapewniają organizatorzy.
Nowy
sektor NUTRACEUTYKI
Organizatorzy
przykładają olbrzymią wagę do rozwoju Targów WorldFood zgodnie z oczekiwaniami
wystawców i zwiedzających. Na bieżąco analizowane potrzeby rynku spożywczego, a
po każdej edycji targów – opinie i uwagi
ich uczestników pozwalają tworzyć targi, których rzeczywiście potrzebuje
branża. Największym atutem targów
WoldFood jest możliwość bezpośredniego kontaktu producentów, przetwórców i handlowców
skoncentrowanych na konsumencie i wspólnie niejako oferujących innowacyjne i
tradycyjne zarazem produkty. Reagując na potrzeby i trendy na rynku żywności,
organizatorzy postanowili poszerzyć ofertę targów o Sektor NutraFood.
Odwiedzającymi targi są m.in. kupcy z sieci handlowych, sklepów
specjalistycznych, stacji benzynowych, detaliści, dystrybutorzy, menedżerowie
siłowni i klubów fitness, farmaceuci. Taka grupa odbiorców może być
zainteresowana wzbogaceniem swojej oferty o wyroby obejmujące pojedyncze
składniki odżywcze, dietetyczne dodatki do żywności i odżywki, produkty ziołowe
i suplementy diety. Rynek spożywczy jest wymagający, a konsumenci nieustannie
poszukują nowości i produktów korzystnie wpływających na zdrowie.
Strefa
EcoFood coraz większa
Sektor
żywności ekologicznej jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów branży spożywczej, a Polacy
wciąż mają niezaspokojony apetyt na żywność ekologiczną. Produkty
tego typu są obecne w diecie polskich konsumentów, poprawia się ich dostępność w
delikatesach, sieciach handlowych, powstają sieci sklepów oferujących wyłącznie żywność
organiczną. Rośnie świadomość konsumentów na temat tego, czym jest żywność
ekologiczna, jakie certyfikaty świadczą o ekologicznym sposobie wytworzenia produktu. Jednak polscy konsumenci wciąż
wydają niewiele na żywność ekologiczną – ok. 4 euro na osobę, w porównaniu do 90-195 euro w krajach Europy
Zachodniej. Branża żywności ekologicznej,
mimo że wciąż niewielka, ma stale rosnący poziom. Popyt na ekologiczną żywność
rośnie w tempie około 20% rocznie. Wychodząc naprzeciw tym trendom
organizatorzy szczególną uwagę
poświęcają strefie EcoFood.
Podczas poprzednich edycji WorldFood Warsaw aż 48%
zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej. Strefa EcoFood wyodrębniona
na targach to branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwia zapoznanie
się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów
biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. W tym roku ponad 100
firm zdecydowało się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze. „Liczymy,
że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych Wystawców oraz
Zwiedzających.”
Bellavita, pokazy
kulinarne, smaki i zapachy świata
Po raz
kolejny kilkadziesiąt włoskich firm, pod wspólnym logo Bellavita gości na
WorldFood, a Giancarlo Russo, szef kuchni i
ambasador kuchni włoskiej w Polsce, przewodniczy pokazom kulinarnym włoskiego pawilonu. W Polsce od
ponad 20 lat Giancarlo Russo jest jedną z najbardziej znanych postaci w
polsko-włoskim krajobrazie kulinarnym; jest również znanym szefem kuchni w
telewizji i rzecznikiem znanych marek. Od kilkunastu lat organizuje konkurs
Arte Culinaria Italiana, konkurs kulinarny, w którym najlepsi polscy szefowie
kuchni rzucają wyzwanie sztuce włoskiej kuchni. Zwycięzcy tegorocznej edycji
konkursu będą prowadzić pokazy kulinarne podczas tegorocznych targów. Giancarlo
Russo zaprosił również do udziału w pokazach Anuelo Serra – Szefa Kuchni w
restauracji San Lorenzo w Warszawie, oraz Kurta Schellera – Krytyka kulinarnego i
Założyciela Akademii Kurta Schellera. Również znani już z poprzedniej edycji – Andrea Camastra – Właściciel i Szef
Restauracji Senses odznaczonej gwiazdką Michelin, oraz Marzena Gromelska –
Główny Szef Kuchni Restauracji Chianti Trattoria – Kręgliccy w Warszawie,
dadzą popis sztuce kulinarnej podczas targów WorldFood.
W sekrety sztuki światowego dziedzictwa UNESCO w robieniu pizzy po raz kolejny
wprowadzi nas Starita Pizza Academy.
Targi
WorldFood zaszczyciła grupa kilkunastu wystawców z Hiszpanii, prezentując swoje
tradycyjne produkty i regionalne specjały: hiszpańskie tapas, wina, sery,
produkty ekologiczne, oliwę czy wyjątkowy smak papryczek chili.
Nie zabraknie również Kevina Aistona,
znanego kucharza, który tradycyjnie na
stoisku Brytyjsko - Polskiej Izby Handlowej, zaprezentuje smakowite steki
jagnięce i inne specjalności kuchni angielskiej. Odbędą się także pokazy kulinarne pod patronatem Ogólnopolskiego
Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni oraz Warszawskiego Rolno-Spożywczego
Rynku Hurtowego Bronisze, które poprowadzą znani kucharze pod czujnym okiem szefa Jarosława Uścińskiego,
znanego warszawskiego restauratora, przygotowane z tradycyjnych polskich
produktów i specjałów przekazanych przez Wystawców.
Złoty
Medal WorldFood Warsaw
Ponad 150 produktów spożywczych w czternastu kategoriach
walczyło o medale i wyróżnienia targowe. Propozycje producentów i przetwórców zaskoczyły
nawet wymagające kubki smakowe profesjonalistów zasiadających w Jury w skład
którego weszli: Jarosław Uściński
(Przewodniczący Jury, Prezes OSSKiC), Kevin Aiston, Grzegorz Łapanowski, Kurt
Scheller, prof. Krzysztof Krygier i Agnieszka Szpaderska. Przez wiele godzin, w gościnnych progach
restauracji Moonsfera, Jury degustowało i oceniało specjały krajowe i
zagraniczne.
Przyznano
15 medali, 16 wyróżnień, dwa debiuty. Wszystkim laureatom i wyróżnionym
gratulujemy. Wręczenie statuetek i medali targowych odbędzie się 11 kwietnia
podczas wieczornej Gali, a produkty nagrodzone będzie można próbować i ocenić
podczas Targów.
Musicie być razem z nami w dniach 10-12
kwietnia.
W
targach bierze udział kilkuset Wystawców z branży spożywczej
z 25 krajów świata m.in. reprezentujący Białoruś, Belgię, Niemcy, Węgry, Indie,
Indonezję, Polskę,Włochy, Rumunię, Rosję, Hiszpanię, Sri Lankę, Turcję, Wielką
Brytanię, Wietnam, a wraz
z nimi przyjechały wyjątkowe produkty, smaki i zapachy, które mogą być
zaproszeniem do kulinarnej przygody. Warto wykorzystać tę okazję, by nawiązać
wartościowe kontakty biznesowe i zapoznać się z nowinkami i ofertą dla sektora
spożywczego. Te i inne atrakcje czekają na Was podczas wyjątkowego spotkania
branży w Warszawie, a liczne patronaty mediów ogólnopolskich i branżowych umożliwiają szeroką
promocję, prezentację firm, stoisk i
możliwości branży spożywczej oraz relacje z części merytorycznych i wydarzeń
towarzyszących.
Zapraszamy do odwiedzenia V edycji targów
WorldFood !
Kontakt :
Obsluga Public Relations
Iwona
Ciechan: 501 036 603
e-mail:
pr@worldfood.pl
Marketing i Promocja
Beata
Bątorek: 698 054 192
e-mail:
marketing@worldfood.pl