Kawa czy herbata? Zapraszamy na Targi WorldFood Warsaw! Nie może Was zabraknąć.Wystawcy z różnych stron świata: Polski, Włoch, Białorusi, Belgii, Egiptu, Niemiec, Węgier, Indii, Indonezji, Rumunii, Rosji, Hiszpanii, Sri Lanki, Turcji, Wielkiej Brytanii, Wietnamu, kuchnie i alkohole świata, przyprawy i zioła, najlepsze produkty, specjalni goście kulinarni, eksperci branży spożywczej i HoReCa – słowem cała branża przez trzy dni w stolicy!Ponad 90 proc. dorosłych deklaruje, że nie wyobraża sobie dnia bez wypicia
stawiającej na nogi kawy a ponad połowa bez aromatycznej herbaty. Wybór
pomiędzy nimi bywa trudny, gdyż oba napoje posiadają szereg zalet. Kawa, dzięki
zawartej w niej kofeinie, daje energię i pobudza sprawność psychiczną. Herbata
natomiast, prócz niewątpliwych walorów smakowych oraz aromatycznych, przejawia
właściwości lecznicze. Który z produktów jest zatem wypijany przez nas w
większych ilościach?
Rynek kawy w Polsce systematycznie się
rozwija, a w ciągu ostatnich 10 lat spożycie kawy wzrosło o ok. 80%. Statystyczny Polak wypija w ciągu roku
napar z 3 kg ziaren kawy, jak jednak zaznaczają eksperci, rynek ma duży
potencjał rozwojowy. Szybciej niż spożycie rośnie wartość kupowanej kawy, a to
oznacza, że konsumenci coraz częściej sięgają po kawę premium. Dynamicznie
rośnie też oferta ekspresów ciśnieniowych i kapsułkowych.
Dane Euromonitoru wskazują, że wartość rynku kawy w Polsce
przekroczyła 5 mld zł, a prognozy na
najbliższe lata przewidujące stały wzrost o ponad 1 proc. rocznie i sprawdzają
się.
W przeliczeniu na ilość naparu przeciętny Polak wypija w ciągu roku 95
litrów kawy. W czołówce spożycia od lat utrzymują się Brazylia, Stany
Zjednoczone oraz Niemcy, gdzie na mieszkańca przypada około 10 kg ziaren.
Wysoko są również kraje skandynawskie, gdzie pity napar jest znacznie
mocniejszy niż w pozostałych krajach i choć jego spożycie jest
niższe, to w przeliczeniu na ziarna kawy Skandynawowie są liderami (ok. 15
kg na mieszkańca).
Zdaniem ekspertów rynek w Polsce jest rozwojowy, wchodzą nowi
producenci kawy i ekspresów do kawy. Rośnie sprzedaż ekspresów
ciśnieniowych, zarówno automatycznych, jak i kapsułkowych. Bardzo istotny
dla rozwoju rynku pozostaje segment business to business, czyli branża
hotelarsko-gastronomiczna i biurowa.
Jednak jak wykazały
badania przeprowadzone w sklepach „Czas na Herbatę”, liderem wśród konsumentów
pozostaje herbata. W ciągu dnia sięgamy po nią najczęściej od dwóch do trzech
razy – (takiej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 29% i 26% ankietowanych).
Tymczasem kawą rozkoszujemy się zazwyczaj dwa (36% ankietowanych) lub jeden raz
dziennie (35% ankietowanych). Przeważająca ilość użytkowników portalu
Czajnikowy, bo aż 85% na co dzień pije herbatę liściastą i w większości jest to
herbata czysta (62%). Większość z nas – 78% nie zwraca specjalnej uwagi na to,
żeby herbata była organiczna. Najchętniej sięgamy po herbatę pochodzącą z Chin
oraz Japonii i Sri Lanki. Zdecydowana większość z nas sięga po herbatę zieloną
– 74% osób. Herbata czarna znalazła się na drugim miejscu prawie ex aequo z
herbatkami ziołowymi. Najmniejszą popularnością cieszyła się herbata żółta oraz
herbatki owocowe z najczęstszą bazą hibiskusa.
Herbatę najczęściej
kupujemy w sklepach stacjonarnych (62%). Do nabywania herbaty w Internecie przyznało się 37% odpowiadających. Zakupy herbaciane wykonujemy
przeważnie raz w miesiącu (35%), kilka razy w roku (28%) lub co dwa miesiące
(23%). Wartość rynku herbaty w Polsce przekroczyła 2 miliardy i jest
to rynek rozwojowy.
Kawa czy herbata zatem? Musicie sprawdzić osobiście.
Zapraszamy wszystkich. To najważniejsze targi w
Warszawie poświęcone sektorowi spożywczemu i okazja do integracji i dyskusji o
kondycji branży. Wystawcy z Polski i zagranicy, panele dyskusyjne, spotkania z
sieciami handlowymi i specjalne konferencje poświęcone żywności i trendom w branży spożywczej –
to wszystko podczas piątej edycji WorldFood Warsaw przy
kawie albo herbacie z każdego zakątka świata – zachęca Agnieszka Szpaderska manager Targów.
Zapraszamy
od 10 do 12 kwietnia na Worldfood Warsaw !
Więcej
informacji i rejestracja on-line na wydarzenie: www.worldfood.pl
pełna lista aktualności
|