Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Sport dla osób w każdym wieku, czyli moda na siłownie plenerowe
Aktywność fizyczna jest niezbędna, by cieszyć się pełnią życia niezależnie od wieku. Regularne ćwiczenia
na świeżym powietrzu poprawiają samopoczucie, wspomagają krążenie i pozytywnie wpływają
na dotlenienie organizmu, co korzystnie oddziałuje nie tylko na sprawność fizyczną, ale również psychiczną. Dlatego niezależnie od wieku warto wolną chwilę przeznaczyć na ćwiczenia – chociażby takie na świeżym powietrzu. Do prostego treningu wzmacniającego wystarczy krótka seria powtórzeń na siłowni plenerowej. Teraz firma Nestlé, w ramach drugiej edycji programu „Nestlé porusza Polskę”, ufunduje 16 siłowni plenerowych, po jednej w każdym województwie.


Starsze osoby, odczuwające bolesne konsekwencje siedzącego trybu życia, nie powinny szukać pomocy jedynie
w lekach przeciwbólowych. Seniorzy, którzy systematycznie biorą udział w sportowych zajęciach, zwiększają swoją wytrzymałość, poprawiają kondycję oraz zmniejszają ryzyko zawału. Co więcej, aktywny ruch na świeżym powietrzu przyczynia się do polepszenia ogólnego samopoczucia i podniesienia poczucia własnej wartości osoby ćwiczącej. Niestety, jak wskazują badania Głównego Urzędu Statystycznego, 83% osób w wieku 65 lat i więcej nigdy lub prawie nigdy nie uprawia sportu. Za to już ponad połowa seniorów (55%) raz w tygodniu lub częściej chodzi na spacery. Właśnie z tego powodu Nestlé chce przekonać Polaków, że aby żyć zdrowiej, nie trzeba być wyczynowym sportowcem. Wystarczy kilkanaście minut aktywności fizycznej w tygodniu[1].


Pozytywne skutki systematycznego uprawiania sportu można poczuć już po kilku dniach. Jednym ze sposobów na zwiększenie intensywności aktywności fizycznej może być spacer z wnuczkiem, podczas którego dziadkowie mogą wspólnie pobawić się z dzieckiem na siłowni plenerowej – takiej, jaką obecnie można „wyklikać” w ramach drugiej edycji akcji „Nestlé porusza Polskę”. W każdym województwie powstanie jeden taki obiekt. W całym kraju można głosować na blisko 500 lokalizacji, zgłoszonych przez gminy do konkursu. Głosowanie trwa do 30 czerwca. Każdego dnia można oddać jeden głos. Pełna lista lokalizacji znajduje się na www.NestlePorusza.pl. Dostępne sprzęty zapewnią dużo rozrywki dzieciom i starszym opiekunom, którzy podczas zabawy mają możliwość poćwiczyć i poprawić swoją kondycję.

 

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

Edyta Iroko

Koordynator ds. Mediów

Email: edyta.iroko@pl.nestle.com

Telefon: +48 22 607 32 54

Mobile: +48 600 204 870

Daria Grzesiek

Account Executive
Email: d.grzesiek@partnersi.com.pl
Telefon: 22 858 74 58 ext. 30

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.



[1] Główny Urząd Statystyczny, Jakość życia osób starszych w Polsce, http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/warunki-zycia/dochody-wydatki-i-warunki-zycia-ludnosci/jakosc-zycia-osob-starszych-w-polsce,26,1.html,



Aktywni_seniorzy_Nestle_porusza_Polske

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij