PepsiCo na rzecz budowy bardziej zrównoważonego systemu żywności w EuropieFirma PepsiCo przyłączyła się do koalicji składającej się z 50 czołowych firm, uniwersytetów i partnerów naukowych związanych z branżą żywnościową tworząc EIT Food, inicjatywę Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT).Celem EIT Food
będzie budowanie zrównoważonych łańcuchów dostaw żywności za pośrednictwem innowacyjnych
i edukacyjnych inicjatyw. Głównym celem jest stworzenie zaufanego i
innowacyjnego ekosystemu żywności, który będzie wspierać konsumentów w ich
prawie do zdrowej i bardziej zrównoważonej diety. Inicjatywa EIT Food zwyciężyła
ostatnio w ogólnoeuropejskim konkursie Food4Future.
Jako firma
członkowska EIT Food, PepsiCo angażuje się w zmianę sposobu, w jakim żywność
jest obecnie produkowana, rozprowadzana i konsumowana w Europie. W ciągu najbliższych
siedmiu lat, partnerzy EIT Food zainwestują w tę inicjatywę blisko 1 200
milionów euro, natomiast EIT przeznaczy na nią 400 milionów euro.
EIT Food
ogłosiło, że utworzy cztery programy innowacji dla konsumentów ukierunkowane na
wyzwania społeczne:
- Spersonalizowana zdrowa żywność (FoodConnects Assistant),
- Cyfryzacja
systemu żywności (The Web of Food),
- Rozwój
łańcucha dostaw napędzany przez konsumenta oraz przyjęcie nowych technologii w
rolnictwie, przetwórstwie i sprzedaży detalicznej (Your Fork2Farm),
- Procesy zasobooszczędne zmieniające sektor żywnościowy z
obecnego liniowego modelu „produkuj-zużyj-wyrzuć”
na model biogospodarki cyrkularnej (Agenda Zero Waste).
Wśród celów
tych programów jest udzielenie pomocy do 2030 roku co najmniej 60% konsumentów w
Europie, aby osiągnęli zalecane dawki spożycia m.in. owoców i warzyw, produktów
pełnoziarnistych i białka, przy jednoczesnym zmniejszeniu spożycia soli, cukru
i tłuszczów nasyconych zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO)
i organów europejskich. Dodatkowo inicjatywa ta ma na celu ograniczenie marnowania
żywności o 50% w ciągu 10 lat.
Dr Ellen de Brabander, starszy
wiceprezes PepsiCo ds. Badań i Rozwoju w Zakresie Odżywiania, była członkiem
zespołu, który stworzył zwycięski projekt EIT Food i pełni funkcję tymczasowego
prezesa EIT Food. Dr de Brabander widzi ogromny potencjał w partnerstwie EIT Food:
„Angażowanie konsumentów na każdym etapie
naszych planów pozwoli nam zbudować system żywnościowy, który odpowiada
wszystkim i spełnia zmieniające się potrzeby społeczeństw. Bardzo cieszymy się
na współpracę z innymi wizjonerami i liderami, aby urzeczywistnić tę wizję”.
„EIT Foods zrzesza różnorodnych partnerów takich jak
PepsiCo, którzy są związani z branżą żywnościową i chcą zwiększyć innowacyjność
i przedsiębiorczość w Europie. Podoba nam się to, że EIT Food stawia konsumenta
w centrum swoich działań, gdyż będzie miało to kluczowe znaczenie w przeprowadzeniu
globalnej rewolucji w zakresie bardziej zrównoważonego, zdrowszego i
bezpiecznego żywienia” – powiedział Martin Kern, dyrektor EIT.
„Cele EIT Food są zgodne z niedawno ogłoszoną przez
PepsiCo Agendą 2025 w zakresie Zrównoważonego Rozwoju, która koncentruje się na
ludziach, środowisku i żywności.
Jesteśmy w pełni zaangażowani w EIT Food i wierzę, że
inicjatywa ta odegra kluczową rolę w przekształcaniu sposobu w jaki w Europie uprawia
się rośliny oraz produkuje i konsumuje żywność" – powiedział
dr Mehmood Khan, wiceprezes i dyrektor naukowy PepsiCo.
Agenda 2025 w
zakresie Zrównoważonego Rozwoju stanowi kontynuację zaangażowania PepsiCo w
ciągu ostatnich 10 lat w działanie zgodnie z filozofią Performance with Purpose, pionierską wizją zainicjowaną w 2006 roku.
Jest ona zakorzeniona w przekonaniu, że sukces biznesowy jest nierozerwalnie
związany z działaniem w zrównoważony sposób.
Więcej informacji
na temat filozofii Performance with Purpose
firmy PepsiCo oraz Agendy 2025 w zakresie Zrównoważonego Rozwoju (Produkt,
Planeta, Ludzie) można uzyskać na witrynie:
https://www.multivu.com/players/English/7954151-pepsico-performance-with-purpose-sustainability-agenda
Więcej informacji na temat inicjatywy EIT Food i jej 50 firm partnerskich jest
dostępnych na stronie: https://eit.europa.eu/eit-community/eit-food
O EIT
Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT) jest
niezależnym organem UE stworzonym do promowania innowacji i przedsiębiorczości
w Europie w celu przezwyciężenia niektórych z jej największych wyzwań w
zakresie klimatu, cyfryzacji, energii, żywności, zdrowia i surowców. W ramach
Programu Ramowego Horyzont 2020 na rzecz badań naukowych i innowacji, EIT
skupia czołowe firmy, uniwersytety i laboratoria badawcze, tworząc dynamiczne
partnerstwa – innowacyjne społeczności –
które rozwijają innowacyjne produkty i usługi, zakładają firmy i szkolą nowe
pokolenie przedsiębiorców.
EIT Food
dołącza do największej w Europie społeczności innowacji, która obecnie zrzesza
ponad 800 partnerów ze świata biznesu, szkolnictwa wyższego i badań naukowych,
pracujących w 30 centrach innowacji w całej Europie. Wspólnota EIT wspiera przedsiębiorców
z Europy w przekształcaniu ich najlepszych pomysłów w produkty, usługi i miejsca
pracy. Do tej pory, wsparła utworzenie ponad 200 innowacyjnych start-upów i
szkoleń z zakresu przedsiębiorczości dla 2000 studentów i absolwentów. Więcej
informacji jest dostępnych na witrynie http://eit.europa.eu./
Twitter:
@EITeu
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym
świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny
przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów
oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i
Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2015 roku ponad 63 mld
dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i
różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma
markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku
przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance
with Purpose”, co oznacza, że firma koncentruje się na osiąganiu wysokich
wyników finansowych, jednocześnie dbając o zrównoważony wzrost. Zgodnie z
filozofią „Performance with Purpose”, PepsiCo oferuje szeroki wybór produktów
żywnościowych i napojów, od przekąsek po produkty o profilu prozdrowotnym,
poszukuje innowacyjnych sposobów pozwalających ograniczać wpływ swojej
działalności na środowisko oraz zmniejszać koszty operacyjne, firma zapewnia
bezpieczne i sprzyjające warunki pracy wszystkim swoim pracowników na świecie,
a także szanuje, wspiera i inwestuje w rozwój społeczności lokalnych, w których
prowadzi działalność. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na
globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com
Kontakt dla mediów:
Jarosław Soroczyński
Questia sp. z o.o. sp. k.
Communications Management Consultants
tel.: +48 22 623 07 00
e-mail: jsoroczynski@questiapr.pl