Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polacy nie wykorzystują szansy w Afryce
Rosnąca siła nabywcza konsumentów sprawia, że Afryka staje się coraz atrakcyjniejszym rynkiem dla eksportu żywności. Zwiększa się też popyt na maszyny.

W Afryce mieszka obecnie ponad miliard ludzi, a w ciągu najbliższych 20 lat ich liczba się podwoi. Rosnąca siła nabywcza konsumentów sprawia, że kontynent ten staje się coraz atrakcyjniejszym rynkiem dla eksportu żywności. Co prawda na Czarnym Lądzie znajduje się około 30 proc. wszystkich uprawnych ziem na świecie i 25 proc. zasobów łatwo dostępnej dla ludzi i zwierząt wody pitnej, ale jednocześnie kontynent ten nie radzi sobie z produkcją wystarczającej ilości żywności. Ta sprzedawana w supermarketach pochodzi w zdecydowanej większości z importu. Lokalnie wytwarzana jest tylko niewielka część żywności przetworzonej oraz owoce i warzywa sprzedawane w sieciach handlowych. Na półkach sklepowych znaleźć można przede wszystkim produkty z USA, Chin, Indii, Australii itp. 


Innymi ważnymi produktami eksportowymi z Polski mogą być maszyny i urządzenia, na które popyt znacząco rośnie. Wielu eksporterów z naszego kraju już jest obecnych na tamtejszych rynkach, jednak Polska ma potencjał do znacznie szybszego wzrostu. Czego obawiają się polscy przedsiębiorcy w eksporcie do Afryki? Podstawowymi problemami są: słaba znajomość tamtejszego rynku, trudności w pozyskaniu partnerów, obawa przed nieuczciwymi kontrahentami, wysoki koszt obsługi logistycznej, prawnej, serwisu itp. na zagranicznych rynkach oraz finansowanie eksportu. Nawiązywaniu kontaktów z zagranicznymi kontrahentami służy obecność na spotkaniach z ich udziałem. 


Dobrą okazją do spotkania z przedsiębiorcami dystrybuującymi żywność, maszyny i urządzenia na rynkach afrykańskich i arabskich jest World Commerce Summit, odbywający się 14-15 kwietnia w Warszawie pod patronatem prezydenta RP Andrzeja Dudy. W trakcie tego spotkania wicepremier Mateusz Morawiecki i przedstawiciele Banku Gospodarstwa Krajowego przedstawią strategię oraz programy wsparcia ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw. O rozwoju eksportu żywności będzie mówił minister rolnictwa i rozwoju wsi Krzysztof Jurgiel. W World Commerce Summit wezmą też udział biznesmeni ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, którzy zarządzają kanałami dystrybucji żywności w krajach arabskich i w Afryce.


Więcej w: Rzeczpospolita 1/04/2016 oraz na stronie wwwiese.edu/wcs



Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij