Henri Nestlé urodził się w Niemczech, we Frankfurcie nad Menem. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako asystent aptekarza. Jego kariera nabrała tempa po przeprowadzce do Szwajcarii, do położonego nad Jeziorem Genewskim miasta Vevey, gdzie do dziś znajduje się centrala firmy Nestlé. To właśnie w Vevey w 1867 roku Henri Nestlé rozpoczął produkcję odżywek dla niemowląt i tym samym rozpoczął działalność światowego giganta.
Głównym problemem społecznym tamtych lat była wysoka umieralność niemowląt. Teoretycznie istniało już jedzenie dla najmłodszych, ale jego przygotowanie było bardzo skomplikowane i czasochłonne, a otrzymywanego produktu dzieci zwyczajnie nie chciały jeść. Mleko natomiast było trudne do przechowania i często zanieczyszczone. Henri Nestlé uważał, że kluczowymi składnikami odżywczymi potrzebnymi dzieciom są dobrej jakości mleko, mąka pszenna i cukier. Wierzył też, że aby ułatwić niemowlętom trawienie, skrobia i kwas powinny być usunięte z mąki. Ze szwajcarskiego mleka najwyższej jakości stworzył skondensowane mleko, a mąkę pszenną wykorzystywał do pieczenia twardych biszkoptów. Następnie mielił te biszkopty i łączył z mlekiem, aby uzyskać ostateczny produkt, który nazwał Farine Lactée.
Farine Lactée trafiło do sprzedaży w 1867 roku. Jego rozcieńczoną wersję podano wcześniakowi, którego matka nie mogła samodzielnie wykarmić i któremu nie dawano zbyt wielkich szans na przeżycie. Dzięki nowemu produktowi dziecko nabrało sił, a wieść o nim poszła w świat. Zapotrzebowanie na odżywki dla niemowląt według receptury Henri Nestlé zaczęło dynamicznie rosnąć. W tamtych czasach był to najbardziej kompletny pokarm dla niemowląt – łatwy do przygotowania, smaczny i zgodny z najnowszą wiedzą. Wzbogacony w żelazo i inne dodatki, Farine Lactée mógł być również stosowany wspierająco przy problemach żywieniowych dorosłych, takich jak np. anemia.
Henri Nestlé dzięki swoim innowacyjnym pomysłom, marketingowemu zmysłowi i perspektywicznemu podejściu do biznesu, stworzył znakomicie prosperującą firmę, która jest obecna na rynku już od prawie 150 lat.
– Chociaż firma zdecydowanie zwiększyła liczbę swoich produktów i rynków, na których działa, pasja, z jaką Henry Nestlé tworzył najwyższej jakości produkty i wykorzystywał najnowsze badania naukowe na rzecz tworzenia wartości odżywczej, wciąż jest w Nestlé żywa i przyświeca naszym działaniom – powiedział Paul Bulcke, CEO Nestlé.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Edyta Iroko
Koordynator ds. Mediów
Email: edyta.iroko@pl.nestle.com
Telefon: +48 22 607 32 54
Mobile: +48 600 204 870
Małgorzata Szlendak
Rzecznik Prasowy, Nestlé Polska S.A.
Email: malgorzata.szlendak@pl.nestle.com
Telefon: +48 22 607 22 89
Mobile: +48 600 204 654
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2013 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła 3,4 mld zł.