Nestlé, Mondelez, Coca-Cola, Unilever i in. ograniczą do 2018 r. niektóre reklamy skierowane do dzieciPonad 20 firm spożywczych (m.in. Nestlé, Mondelēz, Coca-Cola, Unilever, Pepsi-Co, Kellogg) obiecało w zeszłym tygodniu w Paryżu zaprzestać stosowania niektórych reklam skierowanych do dzieci poniżej 12 roku życia.Ograniczenie
reklamy ma mieć zastosowanie do produktów, które nie spełniają w pełni
kryteriów ustalonych na podstawach naukowych i/lub krajowych bądź
międzynarodowych zaleceń żywieniowych. Jest to tylko jeden z punktów szerszego
pakietu celów zaprezentowanych w trakcie cyklicznie organizowanego Forum i które firmy zobowiązały się
przestrzegać w ramach swoich działań CSR.
W
Polsce Stowarzyszenie Rady Reklamy, którego członkiem jest PFPŻ, w
ramach samoregulacji środowiska także dąży do ograniczenia zjawiska
umieszczania reklam żywności niespełniającej kryteriów żywieniowych przy audycjach kierowanych do
dzieci. Stosowanie samoograniczeń w ciągu
trzech lat wyeliminowało prawie 70 proc. reklam nie spełniających założeń.
W efekcie 98 proc. reklam spełnia kryteria. To bardzo dobry wynik. Pozostałe 2
proc. to błędy szacunkowe, ponieważ czasem trudno oszacować wielkość grupy
docelowej danego programu. Ten przykład pokazuje, że samoregulacja przynosi
korzyści, i można je znacznie szybciej i skuteczniej wdrożyć niż
zakazy ustawowe – powiedział w rozmowie z Newserią dyrektor
generalny PFPŻ, Andrzej Gantner. Działania te wspierane są także przez Krajową
Radę Radiofonii i Telewizji. Więcej informacji: www.foodanddrinkeurope.com/Products-Marketing/Kellogg-Nestle-Mondelez-to-stop-certain-kids-ads-by-2018 www.biznes.newseria.pl/news/branza_spozywcza_chce,p36242357
www.radareklamy.pl
pełna lista aktualności
|