Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Czyny nieuczciwej konkurencji w reklamie – reklama wprowadzająca w błąd
Ustawa o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji wskazuje wprost kilka zachowań z zakresu reklamy, które uznaje za niedozwolone.

W szczególności, zabrania prowadzenia reklamy, która wprowadza klienta w błąd i może przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi. Przy ocenie reklamy wprowadzającej w błąd należy uwzględnić wszystkie jej elementy, zwłaszcza dotyczące ilości, jakości składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy lub konserwacji reklamowanych towarów lub usług, a także zachowania się klienta. Na tle uregulowania dotyczącego wprowadzającej w błąd reklamy bliższego wyjaśnienia wymagają przede wszystkim dwa elementy – co jest rozumiane pod pojęciem reklamy, a ponadto, jakiego rodzaju przekaz reklamowy może podlegać ocenie na gruncie omawianego przepisu.


Więcej informacji w nr 4, listopad 2013 r. kwartalnika Food-Lex.


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij