Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
25 proc. firm z Europy planuje wejście na nowy rynek w perspektywie 6 miesięcy
Europejskie przedsiębiorstwa powróciły na ścieżkę ekspansji po zawirowaniach rynkowych z kilku ostatnich lat. Koncentrują się teraz na rozwijaniu swojej oferty produktowej i działalności na arenie międzynarodowej. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego wśród uczestników konkursu European Business Awards, sponsorowanego przez bank HSBC.

- Mimo niepewności, która wciąż panuje na rynku międzynarodowym, europejskie przedsiębiorstwa z optymizmem patrzą w przyszłość, przygotowując się do ekspansji na nowe rynki. To bardzo pozytywne zjawisko, które może przyczynić się do poprawy kondycji gospodarki Unii Europejskiej w tym trudnym dla niej okresie - mówi Janusz Dedo, prezes zarządu HSBC Bank Polska S.A.

A to dlatego, że istnieje wyraźna korelacja pomiędzy poziomem aktywności międzynarodowej firm, a ich kondycją, a przez to kondycją całych gospodarek, jak przekonuje Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej, patrona honorowego konkursu European Business Awards w Polsce. - Podmioty działające na rynkach zagranicznych rozwijają się szybciej i tworzą przez to więcej miejsc pracy. Częściej także wprowadzają nowe produkty na rynek - mówi.

- Wyniki badania przeprowadzonego wśród uczestników konkursu European Business Awards pokazują, że co czwarta firma planuje wejście na nowy rynek w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Mam nadzieję, że ta pozytywna tendencja będzie się umacniać. Poszukiwanie nowych rynków i dywersyfikacja geograficzna wymiany handlowej jest nie tylko skutecznym sposobem na rozwój w czasach prosperity, ale także na walkę z recesją - dodaje Andrzej Arendarski, pełniący również funkcję wiceprezesa Eurochambres.

Kryzys pokazał, że siłą napędową globalnej gospodarki są rynki wschodzące i to właśnie w ich stronę zwracają się przedsiębiorstwa z Europy. Na pytanie o najbardziej perspektywiczne regiony, 46 proc. respondentów wskazało na rozwijające się gospodarki Azji, Ameryki Południowej i Europy Wschodniej. - Duże i chłonne rynki wschodzące, realizujące znaczne inwestycje, oferują możliwości rozwoju, których nie gwarantują rynki rozwinięte. Przedsiębiorstwa biorące udział w konkursie European Business Awards to wiedzą. Osiągnąłwszy sukces na rynku lokalnym, są gotowe stawić czoła wyzwaniom związanym z prowadzeniem biznesu międzynarodowego - mówi Janusz Dedo.

Europejscy przedsiębiorcy dostrzegają jednak również wyzwania wynikające z dynamicznego rozwoju rynków wschodzących. Za najważniejsze z nich uznali konkurencję ze strony firm z tych rynków w zdobywaniu zamówień. Dlatego też tak ważne jest dobre rozeznanie danego rynku oraz opracowanie efektywnej strategii. 42 proc. respondentów badania uznało to za kluczowy czynnik sukcesu na nowym rynku.

Źródło: www.portalspozywczy.pl / HSBC

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij