Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Nestlé w Polsce zwiększyło sprzedaż o 5 proc.
W 2010 r. firma Nestlé rosła w Polsce szybciej niż w całej Europie - ujawnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Stuart Irvine, prezes Nestlé Polska. W bieżącym roku jego firma chce, by wzrosty były jeszcze większe.

Niedawno opublikowali Państwo wyniki finansowe Grupy Nestlé. Jakie zanotował polski oddział?

Na świecie sprzedaż Nestlé w 2010 r. zwiększyła się o 6 proc., w Europie wzrost przekroczył 2,5 proc. Biznes Nestlé Polska rósł zaś szybciej niż w reszcie Europy - ponad 5 proc. Z wyników w Polsce jesteśmy bardzo zadowoleni. Powodem wyższej dynamiki w tym kraju był przede wszystkim wzrost naszej konkurencyjności. Coraz więcej konsumentów wybierało produkty Nestlé. To efekt naszych działań marketingowych, komunikacyjnych, wprowadzania innowacji i polepszania jakości. Poza tym Polska gospodarka miała się lepiej niż inne kraje regionu, co także nam pomogło.

Jak Pan ocenia, jaki będzie 2011 r., czym będzie różnił się od ubiegłorocznego?

Na pewno znów zanotujemy wzrosty, naszym dążeniem jest, by były one jeszcze większe niż w 2010 r. Ponownie, dzięki rozwijającym się rynkom i dzięki zwiększaniu przewagi konkurencyjnej chcemy zwiększać udziały, chcemy by coraz więcej polskich rodzin wybierało nasze produkty. Ten rok będzie jednak trudniejszy, koszty produkcji idą w górę, przede wszystkim drożeją surowce, takie jak olej, zboża, kakao, kawa. Także konsumentów dotykają rosnące ceny energii, bardzo podrożało paliwo. Te fakty zmieniają otoczenie, w którym działamy, zmieniają się zachowania konsumenckie; konsumenci stają się np. bardziej świadomi. Spodziewam się, że gospodarka będzie nadal rosła w tym
roku, ale będziemy musieli stawić czoła problemom, które dotkną naszych konsumentów. Nestlé ma bardzo dobrą pozycję na rynku, którą będziemy dalej umacniać chociażby dzięki innowacjom. Patrzymy na przyszłość z ufnością, ale świadomi trudności na rynku. Obecne warunki są bardzo zmienne i trudne do przewidzenia.

(Źródło: www.portalspozywczy.pl)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij