Sprzedaż Grupy Nestle wzrosła w 2010 r. o 6,2 proc.Koncern Nestle zanotowała w 2010 r. 6,2-proc. organiczny wzrost sprzedaży do 109,7 mld CHF, co oznacza 4,6-proc. realnego wewnętrznego wzrostu. Zysk netto Grupy był na poziomie 34,2 mld CHF.W przypadku działalności kontynuowanej sprzedaż Nestle wyniosła 104,6 mld CHF, co oznacza organiczny wzrost o 6,0 proc. Grupa zanotowała wzrost udziałów w rynku we wszystkich regionach i kategoriach na całym świecie.
W przypadku żywności i napojów Nestle zanotowało wzrosty udziałów w rynku we wszystkich kategoriach i regionach. Organiczny wzrost na rynkach wschodzących wyniósł 11,5 proc., co jak twierdzą władze koncernu podkreśla coraz większą rolę, którą te kategorie będą odgrywać w przyszłości. Organiczny wzrost żywności i napojów w obu Amerykach to 5,7 proc., w Europie 3,7 proc. i 10,2 proc. w Azji, Oceanii i Afryce.
Szwajcarski gigant żywnościowy, koncern Nestle, poinformował, że silny popyt na rynkach rozwijających się zrekompensował firmie rosnące ceny półproduktów i surowców, czyli mleka, kakao, kawy, cukru i zbóż.
- Rok 2010 był kolejnym okresem silnego wzrostu naszej firmy. Zwiększyliśmy inwestycje w nasze marki, działania operacyjne i ludzi. Nadal chcemy zwiększać efektywność i skuteczności zarówno w krajach rozwiniętych, jaki na rynkach wschodzących, chcemy równocześnie przyspieszyć rozwój innowacji. W 2011 r. będziemy kontynuować tempo rozwoju, jesteśmy dobrze przygotowany do stawienia czoła m.in. problemom związanym z rosnącymi cenami surowców - mówi Paul Bulcke, CEO Nestlé.
Według szefa Grupy w 2011 r. Nestle może osiągnąć wzrost organiczny na poziomie 5-6 proc.
pełna lista aktualności
|