Siła marketingu szeptanegoRekomendacja znajomego czy członka rodziny jest silniejsza od jakichkolwiek narzędzi marketingowych. Ufa jej aż 84% ludzi.
Rekomendacje to klucz do portfeli konsumentów. Świadczą o tym następujące wyniki: * 18% polskich internautów komentuje w sieci produkty i usługi. Ale komentarze te czyta 4-krotnie więcej osób! * 60% firm z listy "Fortune 100" używa serwisów społecznościowych, blogów i mikroblogów w marketingu
* aż 35% sprzedaży w Amazon.com pochodzi z rekomendacji.
Dane te wskazują na konieczność zmiany podejścia do komunikacji i zarządzania marką. Portal Marketing w Praktyce zaleca:
* Wykorzystuj serwisy społecznościowe, blogi i fora. Nawet tak konserwatywne instytucje, jak ZUS i Poczta Polska korzystają z mikroblogów.
* Dbaj o dobry kontakt z konsumentami, którzy chętnie dzielą się swoimi opiniami i wchodzą w interakcje z marką. Zyskasz dużo, jeśli potraktujesz poważnie ich sugestie.
źródło: Marketing w Praktyce
pełna lista aktualności
|