Działania firm z systemu Coca-Cola podczas Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej EnergiiWarszawa, 18 kwietnia 2011 r. W ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej Energii, pracownicy firm z systemu Coca-Cola w Polsce posadzili 15 000 drzewek.Firmy z systemu Coca-Cola od lat poświęcają szczególną uwagę działaniom na rzecz ochrony środowiska, w tym odpowiedniemu zarządzaniu odpadami, ochronie zasobów wodnych oraz ochronie klimatu; sadzenie drzew w sposób idealny wpisuje się w te dwa obszary- przeciwdziałanie zmianom klimatycznym oraz troska o zasoby wodne.
W tym roku, w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej Energii w całej Polsce odbyło się 18 różnych wydarzeń – w tym właśnie sadzenie drzew zorganizowane przez pracowników firm Coca-Cola HBC Polska i Coca-Cola Services Poland, które było też jedynym „korporacyjnym” przedsięwzięciem zgłoszonym z Polski
Pracownicy systemu firm Coca-Cola w latach 2007-2010 posadzili w Chojnowskim Parku Krajobrazowym na terenie nadleśnictwa Chojnów, we współpracy z fundacją Nasza Ziemia prawie 26 tys. drzew. Ta liczba drzew równoważy rocznie emisję 21 ton CO2. W tę inicjatywę angażują się setki wolontariuszy, w tym pracownicy wraz z rodzinami oraz członkowie lokalnej społeczności. W ubiegłorocznej akcji sadzenia dębów udział wzięło niemal 120 osób – pracowników obydwu firm z rodzinami i przyjaciółmi, - a w tym roku dzięki zaangażowaniu ponad 240 osób w Chojnowskim Parku Krajobrazowym pojawiło się kolejne 15,000 młodych drzewek.
Tegoroczna akcja sadzenia drzew przez firmy z systemu Coca-Cola jest jednym z przedsięwzięć organizowanych w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej Energii, jako sposób zwrócenia uwagi na konieczność odpowiedzialnego traktowania środowiska poprzez obniżanie emisji CO2. Organizowany co roku Tydzień Zrównoważonej Energii jest kluczowym wydarzeniem w Europejskiej Kampanii na rzecz Zrównoważonej Energii, która ma przyczynić się do osiągnięcia przez Unię Europejską w 2020 r. celów klimatycznych i energetycznych w odniesieniu do emisji gazów cieplarnianych, efektywności wykorzystania energii i jej źródeł odnawialnych. Dzięki sukcesowi przedsięwzięć organizowanych przez ostatnie cztery lata, Tydzień stał się pretekstem do dyskusji o kwestiach zrównoważonej energii – zarówno w Europie, jak i poza nią. Organizatorem Tygodnia, na zlecenie Dyrekcji Generalnej ds. Energii Komisji Europejskiej, jest Agencja Wykonawcza ds. Konkurencyjności i Innowacji (EACI).
W ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej Energii w 44 europejskich krajach organizowane są setki różnorodnych wydarzeń, z których 38 jest prowadzonych przez grupę Coca-Cola Hellenic. Firma, stosując innowacyjne rozwiązania w zakresie obniżenia zużycia energii w swoich 77 zakładach produkcyjnych, zobowiązała się do redukcji emisji CO2 o 20% do roku 2020. Więcej informacji o inicjatywach związanych z Europejskim Tygodniem Zrównoważonej Energii można znaleźć na stronie www.eusew.eu.
„Zmiany klimatyczne i środowiskowe wywołane działalnością człowieka stały się problemem w skali światowej, a jednym z głównych zadań odpowiedzialnego biznesu stało się dostrzeganie takich zjawisk i przeciwdziałanie degradacji środowiska i niepożądanym zmianom klimatycznym. Dlatego Grupa Coca-Cola Hellenic – która jest sygnatariuszem Global Compact Caring for Climate, największej światowej inicjatywy na rzecz ograniczenia wpływu działalności biznesu na zmiany klimatu – systematycznie wdraża procesy zmiany modeli biznesowych na takie, które wywierają jak najmniejszy wpływ na środowisko naturalne. W szczególności dotyczy to radykalnego ograniczenia emisji CO2 do atmosfery, zdecydowanego ograniczenia wykorzystania i w następstwie całkowitego wykluczenia z użytkowania gazów szkodliwych dla warstwy ozonowej, ograniczenia stosowania paliw, których spalanie stanowi znaczne obciążenie dla klimatu, a także emisji spalin powodowanych przez firmowy system transportowy” – mówi Iwona Jacaszek, dyr. ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.
Wśród inicjatyw służących sprawie ochrony klimatu, podjętych w 2010 r. przez Coca-Cola HBC Polska, jest zarówno budowa nowoczesnego bloku elektrociepłowniczego przy zakładzie produkcyjnym w Radzyminie (CHP, Combined Heat and Power), ale też liczne programy optymalizacji i ograniczania zużycia energii, wymiana i racjonalizacja wykorzystania floty samochodowej połączone z edukacją kierowców – czy wprowadzanie na szeroką skalę nowych, energooszczędnych i bezpiecznych dla środowiska urządzeń chłodniczych, które emitują nawet o 50% mniej CO2, niż to było w 2004 r.
Najważniejszą i największą inwestycją związaną z oszczędzaniem energii przez Coca-Cola HBC Polska w ub. roku jest budowa nowoczesnego quad-generacyjnego bloku elektrociepłowniczego w Radzyminie – który zostanie oddany do użytku w 2011 r. Firma szacuje, że dzięki temu systemowi zakład zmniejszy tzw. ślad węglowy (czyli sumę emisji gazów cieplarnianych powstałych bezpośrednio lub pośrednio podczas produkcji elektryczności i ciepła oraz wytwarzania chłodu) nawet o 75%. Więcej informacji o tej inwestycji oraz innych programach firmy mających na celu redukcję emisji CO2 można znaleźć na stronie www.coca-colahellenic.pl
O FIRMACH SYSTEMU COCA-COLA:
System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka
z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca- Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i MultiVita z ujęcia Kropla Minerałów, napój energetyczny Burn oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 3 tysiące osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.
Dodatkowe informacje:
Iwona Jacaszek
Dyrektor ds. korporacyjnych
Coca-Cola HBC Polska
Tel: (22) 519 51 00
e-mail: iwona.jacaszek@cchbc.com |
Katarzyna Borucka
Dyrektor ds. wizerunku firmy i komunikacji
Coca-Cola Poland Services
Tel. (022) 579 68 68
e-mail: kborucka@eur.ko.com |