Koncern Coca Cola ma kolejną miliardową markę - sok Minute Maid PulpyNajwiększy na świecie producent napojów, koncern Coca Cola Co, po raz pierwszy w historii stworzył "miliardową markę" (ang. billion dollar brand) na rynku rozwijającym się. Firma pochwaliła się swoim osiągnięciem w poniedziałek, podkreślając, że realizacja strategii wzrostu przebiega sprawnie pomimo małej dynamiki sprzedaży na rynkach rozwiniętych - poinformował Reuters.Gęsty sok z miąższem Minute Maid Pulpy dołączył do grona 13 innych marek, których wartość sprzedaży przekroczyła 1 miliard dolarów. W elitarnym gronie znajduje się m.in. Coke Zero i Diet Coke.
Według Andresa Kigera, dyrektora ds. komunikacji marketingowej w chińskim oddziale Coca Coli, to pierwszy przypadek w historii koncernu, aby marka stworzona i rozwinięta na rynku wschodzącym osiągnęła taki poziom sprzedaży. - To dla nas niezwykle ważne, że marka ta została stworzona tutaj, na rozwijającym się rynku chińskim - powiedział Reutersowi.
Minute Maid Pulpy, opracowany w Chinach i wypuszczony na rynek w 2005 r., jest obecnie sprzedawany na 18 rynkach, m.in. w Algierii, Meksyku, Malezji i Wietnamie.
Według danych Euromonitor International za 2010 r., chiński rynek napojów bezalkoholowych rośnie w tempie ok. 12,8 proc. rocznie. Segment soków powiększa się o 16,2 proc. rocznie i jest jednym z najbardziej dynamicznych.
Coca Cola posiada obecnie trzy „miliardowe" marki soków (wliczając w to Minute Maid Pulpy), a soki są priorytetem numer dwa koncernu, zaraz za napojami gazowanymi.
(Źródło: Reuters)
pełna lista aktualności
|