Po przejęciu Unimilku Danone chce notować 10-proc. wzrosty w Rosji i krajach Europy WschodniejDanone spodziewa się wzrostu sprzedaży swoich produktów nabiałowych, które w 2009 r. stanowiły 57 proc. przychodów koncernu. Priorytetowy dla firmy w 2011 r. będzie rynek rosyjski, białoruski, ukraiński i amerykański.W Rosji Danone, po połączeniu z Unimilkiem będzie miał 21 proc. udziałów w rynku (Danone będzie miał 57 proc. akcji w spółce Danone-Unimilk).
Franck Riboud, prezes Danone wskazał, że w takich krajach jak: Ukraina, Kazachstan czy Białoruś oraz w Rosji jest duży potencjał wzrostu spożywcia nabiału per capita.
Prezes zauważył, że oferta Unimilk jest komplementarna dla asortymentu Danone - rozszerza go o świeże produkty mleczne i żywność dla dzieci. Poza tym, jak podkreślił Riboud, Unimilk ma mocną pozycję we wschodniej Rosji podczas gdy Danone jest silniejszy na zachodzie tego kraju.
Riboud oczekuje 10-proc. wzrostu sprzedaży w ciągu najbliższych trzech lat dzięki synergii z Unimilkiem.
(Źródło: WK, portalspozywczy.pl)
pełna lista aktualności
|