W tym roku sprzedaż wódki może spaść o 2 proc.Według firmy badawczej Euromonitor International w tym roku Polacy kupią nieco ponad 284 mln litrów wódki, o ok. 2 proc. mniej niż w 2009 r. Część przedstawicieli branży uważa, że spadek konsumpcji może być nawet głębszy.
Grzegorz Chojnacki, prezes spółki Nemiroff Polska zauważa, że sytuacja gospodarcza oraz takie wydarzenia, jak powódź czy wcześniej żałoba narodowa, nie sprzyjają konsumpcji wódki. Podobnego zdania jest cytowany przez Rzeczpospolitą Marek Malinowski, prezes Stock Polska, lidera polskiego rynku wódki wartego ok. 13 mld zł. Jego zdaniem wódkę spożywa się głównie podczas spotkań towarzyskich, a tych nie organizuje się zbyt chętnie, gdy nastroje konsumenckie są złe.
Z danych firmy Nielsen, do których dotarła „Rz", wynika, że w ciągu pięciu pierwszych miesięcy tego roku sprzedaż detaliczna wódki była o ponad 3 proc. niższa niż w tym samym okresie rok wcześniej. W ubiegłym tygodniu Central European Distribution Corporation, wicelider polskiego rynku wódki, podał, że tylko w drugim kwartale sprzedał na rynku krajowym o ok. 12 proc. mniej alkoholu niż rok wcześniej.
(Źródło: Rzeczpospolita)
pełna lista aktualności
|