W ciągu ostatnich lat ilość aktów prawnych mających bezpośredni wpływ na formę i treść reklam żywności znacząco wzrosła. Uregulowano między innymi bardzo ważny w obecnych realiach rynkowych obszar dotyczący oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych na wszystkich polach komunikacji. W praktyce oznacza to, że komunikacja z konsumentem stała się jednym z obszarów zwiększonego ryzyka w działalności każdej firmy żywnościowej.
Zaostrzająca się konkurencja pomiędzy firmami żywnościowymi powoduje coraz częstsze używanie w przekazie reklamowym treści naruszających obowiązujące w Polsce normy prawne i etyczne, szczególnie w obszarze właściwości żywieniowych produktów.
Dostrzegając nasilające się konflikty w obszarze komunikacji i zagrożenia płynące z nich dla całego sektora żywnościowego, a także widząc konieczność znacznego poszerzenia wiedzy legislacyjnej wśród osób odpowiedzialnych za komunikację z konsumentem, PFPŻ ZP zorganizowała w dniu 12 marca 2010 r. konferencję "Prawne i etyczne aspekty reklamy żywnośći" Grupę docelową konferencji stanowiła kadra zarządzająca działami marketingu i PR, agencje reklamowe – działy kreacji i media planningu oraz działy prawne firm żywnościowych.
|